חדשות הרכב: המכוניות מתייקרות בקרוב באלפי שקלים

כיצד ישפיע עדכון המס הירוק על שוק הרכבים המשומשים ושוק רכבי הדיזל המדמם?

היום בתוכנית חדשות הרכב בגלובס TV הצצה נדירה לניסן קשקאי המתחדש, עדכון המס הירוק וכיצד הוא ישפיע על שוק הרכבים המשומשים ושוק רכבי הדיזל המדמם. מנוע שלושת הצילינדרים של פורד משאיר עשן לענקיות מגרמניה, האירוע המוטורי הגדול בישראל שמתחיל ביום חמישי הקרוב, ועוד.

בשבוע שעבר דווח באתר גלובס כי אם לא יהיו שינויים, ב-1 באוגוסט ייכנס לתוקף "עדכון המס הירוק" שכבר נדחה מספר פעמים בשנתיים האחרונות. משמעות העדכון היא הקטנת הטבות המס הקיימות לכלי רכב. כל הדגמים החדשים יידרשו לעמוד בתקני זיהום אוויר מחמירים יותר כדי ליהנות מההטבות שהם מקבלים כיום, ובינתיים המשמעות היא התייקרות משמעותית במחירי כלי הרכב, שתורגש בעיקר בפלחים העממיים של השוק - כלי רכב משפחתיים ומטה.

ייתכן כי חלק מהיבואנים "יספגו" חלק מההתייקרות אולם אם הם יחליטו לגלגל את מלוא ההתיקרות ללקוחות, אזי עתידים דגמים פופולריים רבים להתייקר בשיעור של כ-1,000 עד 3,500 שקל ויותר, ואילו ברכבי דיזל אפשר לצפות להתייקרות של עשרת אלפים שקל או יותר.

גם חלק מרכבי הכביש-שטח בגודל בינוני עשויים להתייקר. רכבי היוקרה והג'יפים הגדולים דווקא לא יושפעו מהמהלך אולם ייתכן בהחלט שבאוצר יחליטו להטיל באותה עת את "מס רכבי היוקרה", שגובש בתקציב המדינה האחרון, כדי ליצור מראית עין של שוויון חברתי.

הצד החיובי בעליית המחירים המתקרבת אם יש צד כזה הוא שגם מחירי המשומשות משלוש השנים האחרונות יעלו בשיעור יחסי דומה לזה של התייקרות המכוניות החדשות. המרוויחות הגדולות מהסיפור הן חברות הליסינג, שלפחות על הנייר שווי צי הרכב שלהן, שערכו מיליארדים, יעלה בכמה אחוזים טובים וישפר את המאזנים ואת הלימות ההון שלהן.

צפו בתוכנית המלאה...