הדולר היציג נקבע ב-3.6 ש'; "התיקון עלול למוטט את העלייה"

שערו היציג של האירו נקבע בעלייה של 0.1% ב-4.8 שקלים ■ FXCM: "במידה ומחליפו של פישר יהיה 'שם גדול' הדבר יקנה לשקל דחיפה נוספת"

המסחר במט"ח התנהל היום (ב') ביציבות של השקל מול המטבעות המרכזיים. שערו היציג של הדולר ננעל ללא שינוי ב-3.6 שקלים, בעוד האירו עלה ב-0.1% ל-4.8 שקלים. בעולם, הצמד אירו/דולר נסחר סביב 1.33 דולרים לאירו, בעוד הין היפני נחלש מול הדולר ונסחר סביב 94 ין.

המסחר בבורסות אירופה ומוקדם יותר היום גם באסיה, מתנהל היום בעליות שערים ומתאושש מהירידות החדות שנרשמו בשבוע החולף. החוזים העתידיים בוול סטריט נסחרים במגמה חיובית, כאשר עיני המשקיעים נשואות לעבר פגישת הריבית והתחזיות הכלכליות של ה'פד' ביום רביעי. המסחר בבורסה בת"א מתנהל בעליות שערים, ברקע להארכת שעות המסחר בשעה נוספת.

יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים מעריך כי מדד המחירים לצרכן שפורסם ביום שישי וטיפס ב-0.1% "מחזק את הערכה כי בנק ישראל יוכל לשוב להשתמש בנשק הריבית כבר בטווח הקצר לצד המשך צעדי רכישת הדולרים אותם הוא מבצע בקביעות במהלך השבועות האחרונים. נגיד בנק ישראל היוצא לא יוכל לקבל כמבוגר אחראי את העובדה שבסיום משמרתו, צעדיו כשלו והוא צפוי טרם פרישתו לפעול ביתר נחישות לתמוך בפיחות השקל אל מעל לרמת 3.65."

ב-FXCM מציינים הבוקר כי: "שבוע מכריע צפוי במסחר בדולר-שקל, לפחות עבור המגמה בטווח הקרוב. בשבוע שעבר, ניסה הדולר-שקל להתאושש אבל נבלם באזור רמת 3.65 והחל שוב לצנוח, עד לשפל ב-3.592". בחברה מעריכים כי "במידה ומחליפו של פישר יהיה 'שם גדול' הדבר יקנה לשקל דחיפה נוספת". עוד טוענים בחברה כי "ירידה מתחת ל-3.592 עשויה לסלול את הדרך עד לבחינה של רמת השפל ב-3.545 ולמעשה למוטט את מגמת העלייה כולה".