ח"כ שמולי: "הממשלה תכסה את הגירעון - ותקבור הפריפריה"

"רק לפני חמישה חודשים התחייב השר לפיד בביקור בחריש כלפי הזוגות הצעירים הללו; לדיונים עכשיו הוא לא מגיע"

"אחרי כל הדיבורים הגדולים על קידום הפריפריה ותמיכה בזוגות הצעירים באה הממשלה ופוגעת בהם פגיעה אנושה. הממשלה אולי תכסה את הגרעון אבל תקבור על הדרך את הפריפריה", כך אמר היום (ב') חבר הכנסת איציק שמולי (עבודה) בהתייחסות להמשך המאבק נגד ביטול המענק לרוכשי דירה ראשונה בערי הפריפרייה. שמולי שיזם דיון בנושא בועדת הכלכלה של הכנסת לפני שבועיים יזם דיון נוסף בועדה לביקורת המדינה, דיון שעתיד להתקיים ביום ד'.

"רק לפני חמישה חודשים התחייב השר לפיד בביקור בחריש כלפי הזוגות הצעירים הללו", המשיך ואמר שמולי, "שר האוצר אמר אז: 'אלה יהיו הזכאים הראשונים לסיוע בדיור. זה הסעיף בחוזה שלנו עם מדינת ישראל'; כך אמר אז אבל לדיונים עכשיו הוא לא מגיע. לשר יש כבר תוכניות דיור חדשות ואפילו קבינט דיור הוא כבר הקים. אבל את הזוגות הצעירים אפשר להוליך שולל רק פעם אחת, לא מעבר לזה. נמשיך במאבק עד לביטול הגזרה".

במקביל הודיע ח"כ שמואלי היום כי בכוונתו להצטרף מחר להפגנה שמארגנים אנשי מטה המאבק נגד ביטול תוכנית המענקים אל מול ביתו של שר האוצר. במקביל גם פורום ערי הפיתוח והפריפריה מאיים בשביתה אם לא תשונה ההחלטה או אם לא יוארכו הוראות המעבר.

"החלטת ממשלה מספר 3282 הבטיחה לזוגות צעירים שירכשו דירה ראשונה בפריפריה 'מענק מקום' בשווי 60 אלף שקל. אלפי זוגות ומשפחות צעירות ששמעו על ההטבה התחייבו והחלו בתהליך רכישת הדירות, אשר ארך ברב המקרים למעלה משנה וחצי", הוסיף שמולי. "לפני כשבועיים גילו הצעירים כי ההטבה תבוטל מיידית ובאופן רטרואקטיבי. ביום חמישי האחרון התברר כי גם הוראות המעבר שפרסמו משרד האוצר ומשרד השיכון לא יאפשרו לרובם ליהנות מהזכאות שלהם, בשל מסגרת הזמנים הבלתי אפשרית בה הם נדרשים להוציא היתרי בניה. בעיר חריש, למשל, משמעות ההוראות היא כי מתוך כ-3,000 הזכאים רק כ-600 יזכו בהטבה שהובטחה".