פרוטליקס חתמה על חוזה הענק בברזיל ב-280 מ' ד' לפחות

פרוטליקס תספק את תרופת ה-UPLYSO לטיפול במחלת הגושה, וכן העברת טכנולוגיות לרשויות הבריאות הברזילאיות, תמורת מינימום 40 מיליון דולר בשנה למשך 7 שנים ■ מניית החברה מזנקת בכ-8% בבורסה

בשורה למשקיעי פרוטליקס לאחר שהחברה הודיעה הבוקר (ד') על חוזה הענק שלה מול משרד הבריאות בברזיל לאספקה של תרופת ה-UPLYSO לטיפול במחלת הגושה, וכן העברת טכנולוגיות לרשויות הבריאות הברזילאיות לשם בניית מפעל ייצור התרופה.

החוזה נחתם ל-7 שנים, במהלכם צפויה החברה לקבל מינימום 40 מיליון דולר לשנה כלומר 280 מיליון דולר לפחות. ההסכם כאמור כולל העברת טכנולוגיה לברזיל, ללא כל הוצאות מצד פרוטליקס. יודגש כי הטכנולוגיה עצמה עוברת רק בסוף ההסכם, לאחר שפרוטליקס תקבל את רוב הכסף מהממשלה הברזילאית.

"אנחנו נרגשים לקראת עבודה משותפת עם הממשל הברזילאי ואספקת תרופת ה-UPLYSO לתושבי ברזיל. אנחנו מעודדים מההכרה בתרופה ובטכנולוגיה שלנו", ציין נשיא ומנכ"ל פרוטליקס דוד אביעזר.

נציין כי לפרוטליקס יש שותפות עם ענקית התרופות האמריקאית פייזר, שמשווקת את התרופה בבלעדיות ברחבי העולם, למעט בישראל. במארס השנה דיווחה החברה על קבלת אישור לשיווק ה-UPLYSO בברזיל.