טדי הפקות חתמה על הסכם שת"פ עם Core Media Group

Core היא חברת הפקה וייצוג בינלאומית המחזיקה בין היתר בזכויות על המותג "אמריקן איידול", אשר טדי הפקות מחזיקה במקבילתה הישראלית, "כוכב נולד"

טדי הפקות חתמה על הסכם שיתוף-פעולה בינלאומי עם ענקית המדיה הבינלאומית CORE Media Group. בכך מצטרפת חברת ההפקות הוותיקה לשורה של חברות הפקה מקומיות, ובהן יולי אוגוסט, שחתמה על שיתוף-פעולה עם פרוזיבן; וקופרמן הפקות, שמשתפת פעולה עם עם אנדמול.

CORE Media היא חברת הפקה וייצוג המחזיקה בין היתר בזכויות על המותג "אמריקן איידול", אשר טדי הפקות מחזיקה במקבילתה הישראלית, "כוכב נולד".

במסגרת השותפות תיקח טדי חלק בפיתוח ובהפקה של תוכניות ופורמטים טלוויזיוניים משותפים לטובת הפצתם בעולם. חברת CORE, מבחינתה, תקדם השקעות בהפקות ובאמנים ישראלים.

בטדי לא חשפו את שווי העסקה, ואולם לא מדובר בעסקת שותפות על נכסיה של החברה בישראל, אלא שותפות נקודתית על-פי פרויקט.

ההסכם של טדי עם CORE מהווה מקור כוח משמעותי בעבור החברה בשוק המקומי, בעיקר בכל הקשור לזכויות על תכניה. החברה האמריקאית תממן את הפיילוטים, ההפקות, הפיתוח וההפצה הבינלאומית של התכנים של טדי - ולגופי השידור בארץ תהיה האפשרות לקנות רק את זכויות השידור.

מדובר בהתנהלות חריגה בכל הקשור לשוק הישראלי, בו הגוף המשדר מחזיק גם בכל מעגל הזכויות וההשקעה.

ל"גלובס" נודע כי זכיינית ערוץ 2 קשת הוחרגה מהעסקה, וטדי תמשיך להתנהל מולה על-פי ההסכמים הקיימים.

העסקה לא צפויה להשפיע על העונה הבאה של "כוכב נולד", ואולם היא תפתח צוהר לשוק המוזיקה הבינלאומי בעבור מיוצגיה של טדי, ובהם בוגרי התוכנית כמו נינט טייב, מרינה מקסימיליאן-קרני ועידן עמדי.

בטדי הפקות פועל סטודיו כותבים, ובהם אורי גרוס, רון לשם, עמית כהן, יואב צפיר, רובי דואניס ואחרים, שאחראים על שורת הפקות מקור שחלקן הופצו לחו"ל, כמו "תא גורודין", "שמש", "אמא ואבא'ז", "השמינייה" ו"סברי מרנן".

טדי הפקות, כך נמסר, תעבוד באופן צמוד עם ראש פעילות הטלוויזיה במטה האמריקאי של החברה, ג'ן אוקונול, וכן עם המשרד בלונדון, המנוהל על-ידי סיימון שאפס. שיתוף-הפעולה מהווה צעד נוסף בהתרחבות הפעילות הבינלאומית של CORE, תחת הובלתו של הנשיא מארק גראבוף.

CORE היא חברה המנהלת ומפתחת תוכן מקורי ומספקת שירותים בתחומי הדיגיטל, המוזיקה, הרשיונות, המרצ'נדייזינג, אירועים חיים וחסויות מדיה. בשנת 2012 החלה החברה להוביל פעילות פיתוח והפקה עצמאית, יצרה תוכניות טלויזיה מקוריות ורכשה חברות חדשות.

החברה היא בעלת המותג "אמריקן איידול", הכולל את פורמט ה-Idol העולמי וכן את זיכיון השידור הבינלאומי לפורמט "So You Think You Can Dance" ("נולד לרקוד"). כמו כן מתחזקת החברה את נכסיהם של אלביס פרסלי ושל מוחמד עלי ומנהלת את הקריירה של מספר זוכים ופיינליסטים מתוכנית הכישרונות האמריקאית.

טמירה ירדני, בעלת חברת טדי הפקות ב-40 השנה האחרונות, מסרה: "אנו גאים ונרגשים על חתימת ההסכם עם CORE. שיתוף-פעולה זה מהווה עדות ליכולות הישראליות בתחום הטלוויזיה והערכת יכולותיה של טדי הפקות בפרט. אין לי ספק כי העבודה המשותפת עם CORE תוביל להישגים משמעותיים משותפים. זהו בית נהדר לחברות הפקה, בזכות ההון האנושי, היצירתיות והמשאבים הרבים המוקצים לשם העצמתם".

בכיר ב-CORE מסר כי "CORE מאתרת חברות הפקה יזמיות ואיכותיות מכל העולם. הכשרונות הישראלים זוכים להכרה בינלאומית בשנים האחרונות בזכות פיתוח פורמטים ותוכניות ברמה הגבוהה ביותר, כששיתוף-הפעולה עם טדי הפקות יאפשר לנו להמשיך ולהרחיב את מאגר היכולות שלנו ולחזק אותו באופן משמעותי".