מנכ"ל IMAX: אנשים לא רוצים להיכבל לטאבלט ולסמארטפון

מנכ"ל רשת בתי הקולנוע העולמית בוועידת הנשיא: "סטיבן שפילברג יכול לספר סיפור טוב יותר מנער בן 16 ביו-טיוב" ■ מנכ"ל AOL, טים ארמסטרונג: "יש הגבלה לכמות החברים והקשרים שאתה יכול לייצר. אני חושב שהמדיה החברתית תדעך"

"יש סרטים שאתה יכול לראות אותם על מסך של סמארטפון, כי הם מתבססים בעיקר על העלילה, אבל סרטים שמבוססים על אפקטים מיוחדים כמו סופרמן או באטמן לא מתאימים למכשיר כזה. קשה לקבל אפקטים כאלה במכשיר סלולרי, ועדיף לראות אותם בקולנוע ולקבל את התמונה המלאה" - כך טוען ריצ'ארד גלפונד, מנכ"ל רשת בתי הקולנוע IMAX, שהשתתף הבוקר בפאנל "המדיה החדשה - האם עדיין מתחדשת?" בהנחיית יוסי ורדי במסגרת ועידת הנשיא.

גלפונד דיבר רבות על העולם הקולנועי בעידן המובייל. "אנשים לא רוצים להיות כבולים לטאבלטים או לסמארטפונים שלהם. הם חיות משוחררות. הם רוצים לצאת ולבלות. הם מכירים בזה שסטיבן שפילברג יכול לספר טוב יותר סיפור מאשר נער בן 16 ביו-טיוב", הוא אמר.

"כולם מדברים על איך התוכן והווידיאו ישפיעו על העתיד של הרשת, וזו הסיבה שהשקענו בתחומים האלה כבר לפני כמה שנים", אמר טים ארמסטרונג, יו"ר ומנכ"ל ענקית האינטרנט האמריקאית AOL.

בשנים האחרונות רכשה AOL אתרי תוכן כמו "האפינגטון פוסט" ו"טק קראנץ'", לצד רכישת סטארט-אפ הווידיאו הישראלי 5min תמורת 65 מיליון דולר ב-2010. בעברה הרחוק אף רכשה את חברת מיראביליס שפיתחה את תוכנת המסרים המיידים ICQ.

"השקענו הרבה מאמץ לשנות את AOL ממותג אחד לחברה רבת-מותגים, וזו האסטרטגיה שלנו בשנים האחרונות", הוסיף ארמסטרונג.

כשהעתיד שנשקף לנגד עיניו הוא בעיקר בתוכן, נשאל ארמסטרונג על-ידי ורדי איך הוא רואה את העתיד של המדיה החברתית, על רקע פרסומים לאחרונה שמצביעים על דעיכה בגלישה לפייסבוק. "יש הגבלה לכמות החברים והקשרים שאתה יכול לייצר. אני חושב שהמדיה החברתית תדעך", הוא אמר.

מוריס לוי, יו"ר ומנכ"ל פובליסיס, מתאגידי הפרסום המובילים בעולם, התייחס להשפעת הדיגיטל והטכנולוגיה על השוק שבו הוא פועל. "אי-אפשר לדמיין היום קמפיין בלי לשקלל את הרב-ערוציות של האינטרנט. הכלי המדהים הזה עזר לאנשים לתקשר והפך למשהו חיוני שאינו בר-החלפה, ושבסופו של דבר מבסס עבורנו את הקשר בין המותג לצרכן", הוא ציין.

עם זאת, טען לוי כי בכל הקשור למדיה חברתית, הדיגיטל עדיין לא ממצה את הפוטנציאל שבו. "המודל הקיים הוא טוב אבל זה עדיין לא מודל שיביא חברה כמו פייסבוק לרמה של גוגל".

כשנשאל על-ידי ורדי האם הוא מצייץ בטוויטר, הוא מהיר להשיב בשלילה. "הבעיה שלי עם טוויטר היא שאני פוחד מהתגובות היותר מדי ספונטניות שלי לדברים. לכן אני מעדיף לא לצייץ".