פייסבוק: פרטיהם של 6 מיליון גולשים נחשפו עקב תקלה

הודיעה כי בעקבות תקלה טכנית בארכיון החברה, נחשפו פרטיהם האישיים של 6 מיליון משתמשים ברשת החברתית, ובהם מספרי טלפון וכתובות דואר אלקטרוני

הרשת החברתית פייסבוק הודיעה כי פרטיהם של 6 מיליון משתמשים נחשפו בטעות לגורמים לא מורשים בשנה שעברה. על-פי ההודעה, בין הפרטים שנחשפו היו מספרי טלפון של משתמשים וכתובות הדואר האלקטרוני שלהם.

על-פי הודעת החברה, החשיפה נגרמה בעקבות תקלה טכנית בארכיון המידע בו נשמרים פרטיהם של 1.1 מיליארד המשתמשים ברשת החברתית. צוות אבטחת המידע של החברה קיבל התראה על התקלה בשבוע שעבר, ותיקן זאת בתוך 24 שעות. עם זאת, החברה לא הודיעה לציבור על התקלה עד אתמול.

דובר פייסבוק הודיע כי העיכוב בפרסום התקלה נובע ממדיניות החברה, לפיה על המשתמשים לדעת על התקלה לפני שיוצאת הודעה פומבית בנושא.

"אין לנו כרגע שום עדות לכך שהתקלה נוצלה למטרות פליליות. לא קיבלנו תלונות ממשתמשים, ולא ראינו התנהגות חריגה ברשת שמראה כי נעשו עבירות בעזרת המידע שנחשף", הודיעה פייסבוק בבלוג שלה. "למרות שחשיפת הפרטים הייתה מוגבלת, זה עדיין משהו שמטריד ומביך אותנו, ואנו נעבוד קשה על מנת לוודא שתקלה כזו לא תקרה שוב", נכתב בבלוג.

התקלה באה לאחר דיווחים כי מספר חברות אינטרנט חשפו פרטי גולשים לטובת תוכנית המעקב של הסוכנות לביטחון לאומי בארה"ב. בין החברות שחשפו פרטי גולשים: פייסבוק, גוגל, מיקרוסופט, אפל ויאהו. החברות נאלצו לנהל משא-ומתן עם ממשלת ארה"ב, על מנת שזו תאפשר להם לחשוף את מספר הגולשים אחריהם עקבה הממשלה דרך חברות האינטרנט.