בית משפט בארה"ב קיצר את עונשו של מנכ"ל אנרון ב-10 שנים

בשל פגם בהליך מתן גזר הדין והסכם עם התביעה, קוצר עונשו של ג'פרי סקילינג מ-24 שנות מאסר ל-14 שנים ■ ב-2006 הוא הורשע ב-19 סעיפים בגין קריסת אנרון

בית המשפט בארצות-הברית קיצר אתמול (ו') את עונשו של מנכ"ל חברת אנרון, ג'פרי סקילינג, וקבע כי עליו לרצות עונש של 14 שנות מאסר, במקום 24 השנים שנגזרו עליו במקור, לאחר שהורשע במעורבות בפרשיות המירמה שהובילו לפשיטת-הרגל של אחת מחברות האנרגיה הגדולות ביותר בארצות-הברית.

קיצור העונש התאפשר בעקבות פסיקה של בית המשפט לערעורים, בנוסף על הסדר שחתם סקילינג עם התביעה. עורך דינו של מנכ"ל אנרון לשעבר העריך כי מרשו יקבל הפחתה נוספת בעונש על התנהגות טובה, ובשל כך יוכל להשתחרר בשנת 2017.

סקילינג נידון בשנת 2006 ל-24 שנות מאסר בגין המעורבות שלו בפרשת אנרון. קיצור העונש התאפשר לאחר שבית המשפט לערעורים קבע כי חל פגם בהליך מתן גזר הדין המקורי - שכאמור עמד על 24 שנים - ועל כן הפחית 10 שנים מעונשו.

בנוסף על כך, סקילינג ניסה כל הזמן להוכיח את חפותו באמצעות הגשת ערעורים תכופים לבתי משפט השונים, ואחד מהם אפילו הגיע עד בית המשפט העליון בארצות-הברית. על מנת להמנע מהסחבת המשפטית, הציע משרד המשפטים האמריקאי לסקילינג הצעה לפיה הוא מוותר על הגשת ערעורים תכופים, ובתמורה יקבל הפחתה של כ-20 חודשים מעונשו.

הרשויות בארצות-הברית טוענות כי ההסכם שנחתם עם סקילינג מאפשר להחזיר לקורבנות של קריסת חברת חברת האנרגיה כ-41 מיליון דולר שיוחזרו מהנכסים של סקילינג. "החלטת בית המשפט היום תאפשר לקורבנות הפשעים של סקילינג לקבל יותר מ-40 מיליון דולר שהוא חייב להם", אמר מיית'ל רמן, העוזר של התובע הכללי בתיק.

כאמור, בשנת 2006 הורשע סקילינג ב-19 סעיפים של קשירת קשר, הונאת משקיעים, מסחר על סמך מידע פנים ומסירת מידע כוזב למבקרים של רשות המסים האמריקאית, במסגרת מעורבתו בקריסת חברת האנרגיה האמריקאית אנרון בשנת 2001, שהייתה השביעית בגדולה במדינה.