7 שנות מאסר נגזרו על ברלוסקוני בפרשת "בונגה בונגה"

(עדכון) - ראש ממשלת איטליה לשעבר הורשע כי שילם על סקס עם קטינה וניצל את כוחו הפוליטי כדי לטייח את המקרה ■ לברלוסקוני יש שתי אפשרויות ערעור

מה"בונגה-בונגה" לבית הכלא: ראש ממשלת איטליה לשעבר, סילביו ברלוסקוני, נדון היום (ב') ל-7 שנות מאסר על-ידי בית המשפט במילאנו. עם זאת, יש לו עדיין שתי אפשרויות ערעור, והסיכוי שהוא אכן ייכנס לכלא בסופו של דבר נמוך.

על ברלוסקוני, שהוביל את מפלגת הימין למקום השני בבחירות הכלליות האחרונות שנערכו באיטליה לפני מספר חודשים, נאסר גם להחזיק בכל משרה ציבורית, אך הוא לא חייב לעזוב את תפקידו כל עוד משפטו נמשך.

על-פי שיטת המשפט האיטלקית, יש לברלוסקוני עוד שתי אפשרויות ערעור: האחת לבית המשפט העליון במחוז בו מתנהל התיק, לומארדיה; ולאחריו לבית המשפט העליון ברומא.

ברלוסקוני, בן 76, אחד האנשים העשירים במדינה, כיהן כראש הממשלה במהלך 3 כהונות (עד 2011), והוא ללא ספק הפוליטיקאי הבולט באיטליה בשני העשורים האחרונים.

ברלוסקוני הורשע בפרשת ה"בונגה בונגה" - בגין יחסי מין שקיים עם הקטינה קרימה אל-מחרוז' ממרוקו הידועה גם בכיוני "רובי", שהייתה אז בת 17. בנוסף הוא הורשע בניצול לרעה של כוחו כראש הממשלה כשניסה לטייח את הפרשה, כולל שליחת שליחים למדינתה של הקטינה כדי לשנות את גילה בדיעבד בתעודת הלידה שלה.

3 השופטות קבעו כי ברלוסקוני שידל לזנות לפחות שתי נשים.

ההרשעה היא בערכאה הראשונה מתוך שלוש. אם בסוף שני הערעורים יישאר העונש על כנו, נראה מנהיג איטלקי הולך לכלא לראשונה בגין עבירות מין.

ברלוסקוני, עדיין ראש מפלגת הימין הגדולה באיטליה, עשוי להפסיק את התמיכה שלו מבחוץ בממשלה הרעועה, וכך גם לפרק את הממשלה שמתמודדת גם כך עם משבר כלכלי ופוליטי מתמשך בארץ המגף.

הבוקר הגיעו לבית המשפט במילאנו מאות תומכים שחיכו לגזר הדין של ברלוסקוני. גם באזור הפרלמנט ברומא נערכו הפגנות על-ידי תומכיו.

ברלוסקוני כבר הורשע בעבר בפרשת שוחד, ואף נגזרו עליו 4 שנות מאסר, אבל הפרשה ההיא לא דומה לפרשת ה"בונגה-בונגה" הנוכחית.

החקירה נפתחה לפני חודשי רבים עקב חשדות לחגיגות מין שערך ברלוסקוני במילאנו ובאי האיטלקי סרדיניה, במסיבות שזכו לכינוי "בונגה בונגה". לפחות באחת המסיבות השתתף עימו מי שהיה ראש ממשלת צ'כיה, מה שהוביל להתפטרותו.

"רודפים אותי פוליטית", אומר ברלוסקוני על גזר הדין. הקלון שנגזר עליו, אם יישאר, הוא לכל החיים, מה שצפוי להרוס את הקריירה הפוליטית שלו ולהוסיף עוד קצת בלגן למערכת הפוליטית הכאוטית באיטליה.

ברלוסקוני מפנה אצבע מאשימה כלפי השמאל שרוצה "לגמור" אותו פוליטית, כך על-פי הגדרתו. הערב ייעכו הפגנות תמיכה בברלוסקוני בכל רחבי איטליה, והממשלה השברירית יכולה להתפרק כבר השבוע.