סטף ורטהיימר: סקטור ההיי-טק בישראל "שולי" ומסוכן

אומר בראיון: מקצועות היי-טק גורמים לישראלים לעזוב את המדינה ■ "בנימין נתניהו מדבר רק על כסף" ■ אנו רוצים עוד עורכי-דין? אין לנו מספיק גנבים"

סטף ורטהיימר, מייסד ישקר, שלאחרונה, יחד עם משפחתו, מכר את שארית אחזקות המשפחה במפעל לוורן באפט, אומר שמגזר ההיי-טק הוא "שולי" ואפילו "מסוכן" לישראל. הוא דיבר בראיון לעיתון היהודי "פורוורד", בעקבות חנוכת הפארק התעשייתי-היהודי-ערבי בנצרת, בשבוע שעבר.

בראיון אמר ורטהיימר, כי "היי-טק הוא שולי". הוא אפילו תאר את המגזר כ"מסוכן", אך תיקן את עצמו והשתמש במילה "מסובך", שאותה ליווה במשיכת כתף מבטלת. לדברי ורטהיימר, מקצועות היי-טק גורמים לישראלים לעזוב את המדינה ולדבריו זו מגמה שהוא מתייחס אליה ברצינות רבה מאוד.

כהרגלו אמר ורטהיימר, שבכלכלה משגשגת אין די אם היא לא מייצרת מוצרים. "התעשיה חשובה, אך כל אחד חושב שהכסף הוא חשוב", קבל התעשיין. הוא ציין, שראש הממשלה, בנימין נתניהו, "מדבר רק על כסף". כלכלת שלום, אמר ורטהיימר, מחייבת גם כישורי ייצור.

לדבריו, הוא רואה את ישראל כמדינה של פליטים, שנאבקת למצוא מכנים משותפים. זו "אומה אך לא עם", הוא אמר, והיא זקוקה למצוא מטרה חדשה שתלכד את האוכלוסיה - מטרה שתאחד את מגזרי האוכלוסיה היהודית מרקעים שונים, ושבה גם אזרחים ערבים יוכלו להיות שותפים מלאים.

"המטרה הזו יכולה להיות רק התעשיה", אמר ורטהיימר. "אין לנו מטרה אחרת. אתה רוצה עוד עורכי דין? זה לא יעזור לך. אין לנו מספיק גנבים".