עורך אתר ערוץ 9: פוטרתי לאחר שפרסמתי ידיעה על דוח בצלם

לב מלמיד פוטר ימים ספורים לאחר כניסתו של בעל המניות החדש, אלכסנדר לוין ■ ערוץ 9: מלמיד פוטר כדין לאחר הסתכלות של מספר חודשים

עורך אתר האינטרנט של ערוץ 9, לב מלמיד, מגבש בימים אלה תביעה נגד הנהלת הערוץ החדשה בעקבות פיטוריו. מלמיד פוטר לאחר שנים בתפקיד, ימים ספורים לאחר כניסתו של בעל המניות החדש, אלכסנדר לוין, לערוץ.

לדבריו, במכתב הפיטורים שלו נכתב כי הוא פוטר לאור "תקלות רבות בתפקוד", ובשימוע שנערך לו עלו טענות נוספות, ובהן פרסום ידיעה על פרסום דוח של ארגון 'בצלם' כידיעה הראשית באתר.

בדברים שאמר מלמיד ל"גלובס" הוא טוען כי אמרו לו שהכתבה לא הייתה מאוזנת. "זו הייתה ידיעה רגילה, כמו רבות אחרות שפרסמנו באתר, והייתה מתורגמת מאתר אחר בעברית. זו הייתה ידיעה שטחית, ולא היה אף צורך לדעתי בתגובה מאזנת כביכול.

"המסר היה שזה לא מאוזן, כי 'זה לא מתאים לאתר ולא מתאים כידיעה ראשית באתר'. לבוא ולהשמיע באוזניי אמירות כאלה, זה מוזר. הרגשתי שהואשמתי בשמאלניות. הם יודעים שאני לא שמאלני, ההפך. כל זמן היותי עיתונאי הקפדתי על איזון ושעמדותיי לא יבואו לידי ביטוי, אלא אם כן מדובר בכתיבה פרשנית שלי, וגם אז אני ידוע בדעות ימניות יותר".

מלמיד עובד בעיתונות בשפה הרוסית בארץ מאז שנת 1985. בעבר הוא שימש כעורך הראשי של העיתון "ספוטניק" והיה ממקימי העיתונים "ורמיה" ו"וסטי", שם שימש כסגן העורך הראשי. ב-4 השנים האחרונות הוא שימש כעורך אתר ערוץ 9, שנקרא zman.com. במקביל לעזיבתו, שונה שם האתר ל-9tv.com.

"אמרו לי שיש שגיאות כתיב רבות באתר, ומחו בפניי על זה שהוספתי לידיעת הכניסה של אלכסנדר לוין לערוץ, קטע מתורגם מאתר 'גלובס' על עזיבתו של המנכ"ל ליאוניד בלחמן. בכוונתי לתבוע, כי על-פי נוסח מכתב ההתפטרות נעשה לי עוול. לא ייתכן שמגיעים אנשים מחו"ל ותוך ימים ספורים מגבשים עמדה".

מערוץ 9 נמסר בתגובה כי "פעילות אתר האינטרנט נבחנה לעומק במסגרת הליכים שהתקיימו בטרם חתימת העסקה. כמו כן, המשכנו לעקוב אחרי פעילותו בתקופת ההמתנה לקבלת אישור המועצה. אשר על כן, אין מדובר בהסתכלות של כמה ימים בלבד, אלא כמה חודשים.

"אתר האינטרנט עובר כעת שינויים רבים במטרה להפוך אותו לאתר עכשווי ומאוזן, הן מבחינת עיצובו והן מבחינת תוכנו. מלמיד פוטר כדין, לאחר ששקלנו היטב את טענותיו שנטענו במסגרת שיחת השימוע.

"אנו כעת עוסקים בשיקום הערוץ כולו, בין היתר, במטרה להפוך אותו לכלי תקשורת מאוזן ואמין. ניסיונו של מלמיד להציגנו ככלי תקשורת המזוהה עם גוון פוליטי כזה או אחר הוא בגדר הוצאות דיבה, וחברתנו רואה התנהגותו זו בחומרה רבה ותשקול את המשך צעדיה בנושא".