כהונת מ"מ יו"ר מועצת הכבלים, נתי שוברט, תוארך שוב

כך מסתמן לאחר שנציבות שירות המדינה אישרה את המהלך למשרד התקשורת ■ כעת צריך שר התקשורת גלעד ארדן לאשר את כתב המינוי

כהונתו של ממלא-מקום יו"ר מועצת הכבלים והלוויין, נתי שוברט, תוארך בחצי שנה - כך מסתמן לאחר שנציבות שירות המדינה אישרה את המהלך למשרד התקשורת.

כעת צריך שר התקשורת גלעד ארדן לאשר את כתב המינוי בהתייעצות עם הייעוץ המשפטי של המשרד.

הארכת הכהונה הצפויה מגיעה בצילה של עתירה שהגיש אריאל משעל, לאחר שנבחר לכהן בו על-ידי ועדת איתור שמונתה על-ידי שר התקשורת הקודם משה כחלון. משעל הגיש בשבוע שעבר עתירה לבג"ץ, בה הוא מבקש צו שיאסור את המשך הליך הבחירה של כל אדם אחר לתפקיד והסבר מדוע לא הוא יהיה מי שישמש בו.

מאז עזב את התפקיד ניצן חן, לפני כשנה, מתנהלת מועצת הכבלים והלוויין ללא יושב-ראש קבוע. שוברט, בכיר במשרד התקשורת וחבר המועצה, נבחר להיות ממלא-מקום יו"ר המועצה כבר פעמיים. על כן, על-פי התקנות מתעוררת בעיה להארכה נוספת. אישור הנציבות סולל את הדרך למינוי, אך עדיין בקרב המפוקחים על-ידי המועצה קיימת מורת-רוח בהיעדר יושב-ראש קבוע.

לא מן הנמנע כי בחצי השנה הקרובה תתקבל החלטה על מינוי קבוע לתפקיד, או לחילופין יואץ תהליך האיחוד עם הרשות השנייה, אליו שואף השר ארדן, לכדי גוף מאוחד אותו יוביל שי באב"ד, מנכ"ל הרשות השנייה.

מנציבות שירות המדינה נמסר כי "הארכת המינוי טעונה את הסכמתם של היועץ המשפטי לממשלה ונציב שירות המדינה. אכן, הסכמת שניהם ניתנה לתקופה של 6 חודשים או עד למינוי הקבע, לפי המוקדם".