"לילה לבן" ביום ה' בת"א - הנה כל האירועים המומלצים

יצירות קליגרפיה על קירות חנויות, נגיעות צועניות בשכונת התקווה, סדנת פלמנקו פתוחה לקהל ואפטר אלקטרוני ליום שאחרי ■ כל האירועים המומלצים ב"לילה לבן" בת"א

מוזיקה

מופעים בשכונת התקווה

חגיגות הלילה הלבן יחלו בחמישי בשעה 17:00, בשכונת התקווה, עם להקת "לה לה לנד", שתשיר להיטים מזרחיים מכל הזמנים. תזמורת "מארש דונדורמה", תנעים את אוזני הנוכחים עם מוזיקת עולם, מוזיקת ג'אז ונגיעות של מוזיקה צוענית, שיש בה משניהם. בין סמטאות השוק לבין הרחבה המרכזית - יתקיימו בנוסף מופעי קפוארה, מופעי היפ-הופ וברייקדאנס, בביצוע הלהקה הייצוגית של "בית דני". מעיריית תל-אביב נמסר כי הבאסטות, החנויות ובתי הקפה בשכונה, יישארו פתוחים עד שעות הערב המאוחרות, "כשבניהם יפוזרו פסלים אנושיים ושחקני רחוב, לצד להקת בלקן במחסן שיפתיעו את המבקרים במקום במשחקי תפקידים ובדמויות מתוך הבסטות. במות המופעים שיפוזרו במתחם יציעו לחוגגים מגוון רחב של קצב וצלילים".

חמישי, עד 21:00. כניסה חינם

מסיבת אוזניות סלולרית

כ-30 אלף איש צפויים להשתתף במסיבה המרכזית, והמאוד מאוד מסחרית, של הלילה הלבן לשנה זו. בכיכר רבין תיערך מסיבת אוזניות המונית, "הכי גדולה בעולם", לדברי העירייה. החל מ-20:00 ועד 02:00 יאירו את שמי העיר המפויחים כדורי מראות מרהיבים. עוד לדברי העירייה, "המסיבה תתנהל בסמרטפונים, באמצעות האפליקציה של רדיו תל-אביב 102FM. ניתן יהיה לשכור אוזניות בכיכר או לחילופין להגיע עם הטלפון החכם וזוג אוזניות, להוריד בחינם את האפליקציה ולהשתתף במסיבה". אם אתם עדיין בעניין, דעו שעל הבמה יתקלטו, בין השאר, איתי גלו, דלית רצ'סטר, סמיילי, באגו, ומסי מנקיס. המסיבה תועבר בשידור ישיר ברדיו תל-אביב 102FM.

חמישי, מ-20:00. הכניסה חינם

אפטר לילה לבן

ליין המוזיקה האלקטרונית אי-בודד יחגוג את הלילה הלבן עם אפטר צהריים ביום שאחרי, שיהיה גם מסיבת חנוכה לא רשמית לפארק החורשות המתחדש בדרום תל אביב. הפארק שנמצא בין דרך קיבוץ גלויות ושד' בן צבי (בסמוך לרחוב הרצל), עבר לאחרונה שיפוץ כולל, ועכשיו הוא מוכן לארח את "הפיקניק האלקטרוני" - שמונה שעות של מוזיקה מחשמלת, בין עצים וציפורים באוויר הפתוח.

על הבמה, מיטב הדי.ג'יים המקומיים - Deep'a&Biri Yogo, יותם אבני, Stephan Bazbaz - יחברו בין המטרופולין הקטן שלנו לסצנת ההאוס העולמית. האירוע כולל: סאונד גדול ועוטף, אלכוהול במחירים ידידותיים, אוכל מהיר וטעים, טפטפות מים, מדשאות ואורנים. אז תתחילו לנער שמיכות ומחצלות.

שישי, 11:30-19:30. פארק החורשות, רחוב הרצל פינת שדרות בן צבי 71, ת"א. הכניסה חופשית

אופנה

"פורלה" חוגג עשור

מותג התיקים האיטלקי "פורלה" חוגג עשור וחובר לשלוש בלוגריות אופנה, שיציגו כל אחת סדרת צילומים עם הפרשנות האישית שלה למראה הקיץ הנכון עם תיקי המותג - טל שירי (התמונות צולמו בפילים ולא עברו ריטוש על מנת לשמור על אותנטיות ולתת באווירה ארטיסטית וייחודית), רוזה סיניייסקי (מראות מינימליסטיים ומונוכרומטיים) ואירה סימונוב (שלוש נשים - שלושה מראות: אשת עסקים בצבעוניות נועזת, נערה צעירה במראה טרנדי, המראה האלגנטי לים). במסגרת הלילה הלבן תינתן 20% הנחה על הפריט הראשון ו-30% הנחה על הפריט השני מתוך קולקציית קיץ 2013.

חמישי, 16:00-20:00); שישי, 9:30-14:30. ויצמן 46 ת"א

דניאלה להבי

מאז פתיחתה של חנות הדגל של דניאלה להבי, הממוקמת בבניין לשימור משנות ה-30 בשדרות רוטשילד בתל-אביב, הפכה חזית הבניין לקנבס שבאמצעותו מבשרת המעצבת ללקוחותיה על חדשות האופנה הלוהטות במותג. חזית החנות התכסתה ביצירות אמנות שונות כשבע פעמים בעבר, מטקסטורות ועד צבעים של העונה או של קולקציה ספציפית. לכבוד הלילה הלבן הוזמנו שתי אמניות קליגרפיה (אמנות הכתיבה הקישוטית) - גיתית רפאל וטל ברימר לבצע בלייב, לעיני הצופים, יצירה חדשה. החזית הצבעונית תתכסה לגמרי במהלך הלילה בציטוטי אמנים ומעצבים חשובים העוסקים בצבע, לצד שלל טקסטורות ואלמנטים גרפיים, שיבוצעו כולם באמצעות טושים ומכחולי קליגרפיה מיוחדים.

בתוך חנות ימתינו ללקוחות שקיות הפתעה, במהדורה מוגבלת וממוספרת בשיתוף פעולה צבעוני עם מותג האיפור YSL. באחת השקיות יסתתר גם שובר מתנה לזוג נעליים.

חמישי, החל מ-19:00. שדרות רוטשילד 21, ת"א

אמנות

ניסוי כלים לאמנים עצמאיים

פסטיבל "ניסוי כלים" מתקיים זו הפעם העשירית בגינת שינקין ובבית תמי ושם לו למטרה לעודד יצירה עצמאית ולקדם שיתוף פעולה בין אמנים מתחומי יצירה שונים. הפסטיבל מציג מחול, תיאטרון, מוזיקה ואמנות פלסטית, בניהולה האמנותי של סמדר יערון. במסגרת הפסטיבל, יתקיימו 10 הופעות בכורה, תערוכת האמנות "בתהליך" שאצרה כרמית בלומנזון וסימפוזיון העוסק ב"ניסויים בחתרנות ביצירה ישראלית היום", בהשתתפות פרופ' אברהם עוז, מוחמד בכרי, אמיר אוריין, ראפת חטאב ויהושע סובול.

הפסטיבל נועד לחשוף את האמנים והיצירות לקהל הרחב ולקהל מקצועי.

משך המופעים - עד 30 דקות. יצירות האמנות בתערוכה יוצגו הן בין הקירות והן ברחבי הגינה. בין האמנים המשתתפים - נורית ירדן, אסתר נאור, רפאת חטאב ומיה לנדמן.

חמישי, 21:30-02:30, שישי 13:00-19:30, שבת 18:00-23:00, בית תמי, גינת שינקין, ת"א, חינם

ילדים מציירים ברחוב

האמן והמעצב הצרפתי הרווה טולה (herve tullet) מגיע לישראל כאורח בית העיר, ויערוך סדנת ציורים משותפים על גבי יריעות ענק, שיפרשו לאורך רחוב ביאליק. הרחוב ייסגר לתנועה לכבוד האירוע. בסדנה ילמד הרווה את המשתתפים - בעיקר ילדים, את שיטתו הייחודית, אשר בה הם מתבקשים לעקוב ולמלא "הוראות הפעלה" פשוטות, וליצור יחד עם טולה ציורי ענק של צורות, צבעים וטקסטורות. ציורי הענק יתלו בכיכר ביאליק לאורך הלילה הלבן.

טולה "הנסיך של ספרי הילדים", בוגר לימודי אמנות ועיצוב, עבד במשך כעשור כמנהל קריאטיבי בעולם העיצוב והפרסום. בתחילת שנות ה-90 הוא החל מפרסם מאיוריו בעיתונים ובמגזינים נחשבים ("ניו יורק טיימס" ELLE, "לה מונד" ועוד). מעט מאוחר יותר התחיל לפרסם ספרי ילדים מאוירים ומבוססי צבע ומשחק, שהיו לרבי מכר בצרפת ומחוצה לה וזיכו אותו בפרסים רבים. במקביל הוא עורך סדנאות עם ילדים ברחבי העולם ומציג תערוכות במוזאונים נחשבים כמו הטייט מודרן ומרכז פומפידו.

ציור המוני לילדים מגיל 6 ומעלה: 17:30-20:00; החל משעה 20:00 יתקיימו מופעי מוזיקה, וידיאו והקרנות תאורה. כיכר ביאליק, רחבת בית העיר, ת"א. חינם

מחול

חוויית פלמנקו בכיכר

חגיגת פלמנקו פתוחה לקהל במרכז סוזן דלל, עם להקת הפלמנקו הישראלית COMPAS בניהולה האמנותי של הרקדנית-כוריאוגרפית מיכל נתן, ועם הכוריאוגרף והרקדן הספרדי חוסה מורו, שיעביר סדנת פלמנקו המונית פתוחה לקהל.

הפלמנקו הוא מחול עממי ששורשיו צועניים-ספרדיים, והוא התפתח בספרד לכיוונים של מחול ייצוגי-מסורתי ושל יצירה עכשווית. בשנות ה-70, הפך הפלמנקו לאחד משגריריה התרבותיים של ספרד המתחדשת בעולם (אחרי שלטון הדיכוי של פרנקו), בעיקר בזכות סרטיו של הבימאי קרלוס סאורה, ובראשם "כרמן", שנעשה בשיתוף עם הרקדן-כוריאוגרף אנטוניו גדס.

הציבור מוזמן להתנסות בריקוד בקצב הפלמנקו ולצפות במופע של

קטעי ריקוד מקוריים ואותנטיים. סגנונות שונים, מקצבים, תלבושות מגוונות, שילוב אביזרים מעולם המחול הספרדי ועוד.

החל מ-19:30 (סדנה). בשעה 22:00 מופע. מרכז סוזן דלל. הכניסה חינם

דעת

חמישי בקמפוס

במסגרת "חמישי בקמפוס" של אוניברסיטת תל-אביב, מתקיים גם השנה אירוע מיוחד לרגל הלילה הלבן. האירוע יתקיים בגן האקולוגי החדש שבקריית ספר, והוא יכלול הרצאות קצרות מפי מבחר מרצים באוניברסיטה. מההרצאות המומלצות: "מוח האדם - צרה צרורה" של ד"ר אמנון מוסק, סגן מנהל המחלקה לנוירולוגיה, המרכז הרפואי ת"א; "איך הפך הורדוס לגיבור תרבות בישראל 2013", ד"ר יובל שחר, ראש התוכנית הרב-תחומית במדעי הרוח; "מי בסיכון ואיך מתגוננים ממחלת האלצהיימר?", פרופ' מיכל בארי, מנהלת המרכז למדעי המוח ע"ש יוסף סגול; "כמו פורנוגרפיה: איך מקצוענים משתמשים בויקיפדיה" - ליאור גרלנטר, התוכנית הרב-תחומית במדעי הרוח.

חמישי, גן קריית ספר. הכניסה חופשית