קיימה יחסי מין עם חשפן - ותבעה מזונות אחרי 9 שנים

מסיבת רווקות הסתיימה ביחסי מין מזדמנים של החשפן עם אחת החוגגות ■ כעבור 9 שנים היא תבעה מזונות - והגבר ישלם פחות מ-1,000 שקל בחודש

תביעת מזונות באיחור של 9 שנים: גבר רווק כבן 52, תושב ת"א, שעבד שנים רבות כחשפן מסיבות וכעת הוא מובטל, הופתע לקבל הודעה בדואר על תביעת אבהות - אשר הגישה נגדו אישה שלא זיהה את שמה. בדיקה של עו"ד אבי גפן העלתה כי מדובר באישה שקיימה יחסי מין לא מוגנים עם החשפן לפני 9 שנים, וכעת תובעת ממנו דמי מזונות על הילד.

לדברי הנתבע, לפי 9 שנים, בעת מסיבת רווקות, הוא רקד עם התובעת ולאחר מכן התלווה לביתה וקיים עימה יחסי מין מזדמנים. מאז, לא היה כל קשר בין השניים.

החשפן טוען כי באישה, העובדת בתחום החינוך, טענה כי היא משתמשת באמצעי מניעה, ולפיכך קיים עימה יחסי מין לא מוגנים. כמעט 9 שנים לאחר המפגש החפוז, התבשר החשפן כי הוא אב לילד שמעולם לא הכיר. לדבריו, האישה, שגידלה עד עתה את בנה בכוחות עצמה, החליטה לפתע לחשוף את סוד הילד בפני אביו, ולדרוש ממנו מזונות.

החשפן פנה לבית המשפט לענייני משפחה בבקשה לבטל את תביעת האישה מפאת שיהוי ובשל פערי השכר הגבוהים ביניהם.

"השניים ניהלו מפגש מיני וסוער, ללא קונדום", נכתב בהודעה מטעם עו"ד גפן. "לטענת הגבר, המובאת בתביעת נזיקין אותה הגיש לאחרונה נגד האישה, זו חזרה באוזניו והרגיעה אותו כי היא מוגנת, וכי 'אין סיכוי שאכנס להיריון'. לגבר לא הייתה כל סיבה לפקפק בדברי הצעירה; היא נראתה אישה נורמטיבית ואחראית לחלוטין, עובדת חינוך בתפקיד בעל אחריות לא קטנה, ומדגישה כל הזמן כיצד היא מכורה לעבודתה, מאוהבת בה, עד שאין לה זמן לחיים פרטיים. לדברי הגבר, היא גם הצביעה על חפיסת גלולות מותחלת שניצבה על השידה ליד המיטה לחיזוק דבריה".

גפן טוען כי את הבשורה כי יש לו בן קיבל הגבר בדואר, באמצעות שלוש מעטפות - תביעת אבהות, תביעת משמורת ותביעת מזונות. גפן טוען כי הנתבע קיבל את הבשורה בהלם: "כל חייו חי מרשי בידיעה כי הוא אחראי אך ורק לעצמו ולגורלו, ללא ילדים, וכך גם תכנן את מהלכיו. הוא פרש מחיי ההוללות כחשפן, וסבר כי אורח חייו הצנוע, ובין היתר העובדה שאינו עובד באופן קבוע, ואף מסובך בחובות, לא ישפיעו לרעה על אף אחד - מלבד עליו עצמו, מפני שאף אחד אינו תלוי בו לפרנסתו. והנה פתאום, בגיל 52, צץ לו להפתעתו בן עלום, ואיתו גם תביעות כספיות שיכריעו את גורלו, וידרדרו אותו לעוני משווע ואף לרעב".

בית המשפט לענייני משפחה קבע כי יש להקל על האב בתשלום המזונות. בסופו של דבר, המזונות שנפסקו לבסוף נפלו בהרבה מהסכום המינימלי המקובל בפסיקה - פחות מ-1,000 שקל.