אגוד מעניק המלצת "קנייה" לאפריקה מגורים ודניה סיבוס

בני דקל, אנליסט מסחר בבנק אגוד התחיל לסקר את אפריקה מגורים ואת דניה סיבוס ■ דקל מציין כי שתי החברות נסחרות מתחת לשווי ההון העצמי שלהן ■ "לדעתנו הערך של אפריקה מגורים טמון ביכולת הייזום הגבוה שלה"

בני דקל, אנליסט מסחר בבנק אגוד התחיל לסקר את אפריקה מגורים ואת דניה סיבוס. לגבי אפריקה, דקל טוען כי היא נסחרת מתחת לשווי הריאלי שלה ולכן מעניק על המלצת "קנייה". לגבי דניס סיבוס דקל מציין כי היא חברה יזמית (באמצעות אפריקה מגורים) וקבלנית מהמובילות בישראל ולכן מעניק לה המלצת "קנייה".

"אפריקה מגורים הינה חברה גדולה שנהנית מיתרון של יכולות נרחבות בכלל הספקטרום של הענף החל מרכישת קרקעות והשבחתן, יכולות פריסה גיאוגרפית רחבה, אמון רוכשים וזמינות אשראי בנקאי וחוץ בנקאי", דתב דקל בסקירה שפרסם. "החברה בעלת יכולות מוכחות לאורך שנים רבות, מוניטין מצוין ובעלת חוסן פיננסי גבוה".

בבנק אגוד סבורים כי אפריקה מגורים נסחרת נמוך מהונה העצמי האמיתי, כלומר: נמוך מערך הקרקעות ומלאי הבניינים למכירה, וללא ערך הייזום העתידי. לכן, לפי הערכתם, שווי קרקעות החברה גבוה בכ- 162 מיליון שקל מערכם בספרים ושווי פעילות הייזום מסתכמת בכ- 398 מיליון שקל. בעקבות כך, דקל מעניק למניית אפריקה מגורים המלצת "קנייה".

"לדעתנו הערך של אפריקה מגורים טמון ביכולת הייזום הגבוה שלה. במהלך 6 השנים האחרונות אפריקה מגורים השיגה רווח תפעולי בשיעור דו ספרתי גבוה. רווח זה הושג חלקו ממימוש הקרקע ברווח וחלקו מפעילות הייזום. אנו מעריכים כי החברה יודעת לייצר רווח מפעילות ייזום בשיעור של 10%.

באגוד מציינים כי הכנסות אפריקה מגורים ממכירת דירות במהלך השלוש השנים האחרונות נעו בין 626 מיליון שקל ועד 725 מיליון שקל. "אם אנו מעריכים כי הכנסותיה המייצגות לחברה מסתכמות ב- 600 מיליון שקל בלבד, אז הרווחיות התפעולית רק מפעילות הייזום (ללא רווח שנוצר ממכירת הקרקע) צפויה להסתכם בכ- 60 מיליון שקל בשנה. בנוסף, אנו מעריכים כי השווי של תיק הקרקעות שבידי החברה גבוה בכ-25% משווי הקרקעות בספרים וזאת בעיקר לאור ההשבחה שבצעה החברה בקרקעות שרכשה ולאור עליית מחירי הקרקעות במהלך חמש השנים האחרונות".

בנוסף, דקל טוען כי לחברה מנוע צמיחה חדש: החלה לפעול גם בפרויקטים של תמ"א 38, באמצעות חברת בת. עד כה, לחברה כ-11 פרויקטים חתומים לתחילת ביצוע כבר ברבעון הראשון של 2014. החברה מתכננת לנהל בין 5-10 פרויקטים של תמ"א 38 בשנה ולמכור כ- 150 יח"ד בשנה.

באגוד מציינים כי דניה סיבוס הינה חברה יזמית (באמצעות אפריקה מגורים) וקבלנית מהמובילות בישראל ולכן מעניקים לה המלצת "קנייה".