אסירים יוכלו להתייחד עם בני זוגם - גם אם הם מאותו המין

אחרי שנים של מאבקים, הודיע שירות בתי הסוהר לאגודה לזכויות האזרח כי אסירים יורשו להתייחד עם בני זוגם – גם אם הם בני אותו המין

אחרי שנים של מאבקים, הודיע באחרונה שירות בתי הסוהר לאגודה לזכויות האזרח כי אסירים יורשו להתייחד עם בני זוגם - גם אם הם בני אותו המין.

אחרי שנים רבות של התנגדות עיקשת וסירוב להתיר מפגשי התייחדות לאסירים עם בני זוגם מאותו המין, מסר שב"ס בהודעה לאגודה לזכויות האזרח כי השיקולים בהחלטה אם לאפשר מפגשי התייחדות לאסירים יהיו זהים, הן באשר לזוגות הטרוסקסואליים והן באשר לזוגות בני אותו המין.

עד כה, עמדת שירות בתי הסוהר הייתה כי פקודת הנציבות בעניין מפגשי התייחדות חלה רק על זוגות הטרוסקסואליים; גם בית המשפט קיבל עמדה זו. כך, ב-2006 דחה בית המשפט המחוזי בתל-אביב עתירה של אסיר שביקש מפגשי התייחדות עם בן זוגו, בנימוק שפקודת נציבות השב"ס הנוגעת להתייחדות מתייחסת מפורשות לבני זוג שהם גבר ואישה. ערעורו לבית המשפט העליון לא נדון, כיוון שמאסרו הסתיים.

באוקטובר 2012 טען אסיר נוסף, שיוצג על-ידי האגודה למען הלהט"ב, כי שב"ס מפלה אותו לרעה על רקע נטייתו המינית, וזו הסיבה לכך שלא הותר לו לקיים מפגשי התייחדות עם בן זוגו.

בפנייה מטעם האגודה לזכויות האזרח דרש עו"ד דן יקיר, היועץ המשפטי של האגודה לזכויות האזרח, לאפשר לאסירים ולאסירות לקיים מפגשי התייחדות עם בני ובנות זוגם, גם כאשר מדובר בזוגות מאותו המין.

בתשובה שהתקבלה רק כעת, הודיע שירות בתי הסוהר כי מערך השיקולים, לפיו יוחלט אם לאפשר לאסיר מפגש התייחדות עם בן או בת זוג, יהיה זהה הן באשר לזוגות הטרוסקסואליים והן באשר לזוגות בני אותו המין.

לדברי עו"ד דן יקיר, היועץ המשפטי של האגודה לזכויות האזרח, " חבל שהמהפכה לגבי זכויות קהילת הלהט"ב הגיעה לשירות בתי הסוהר רק עכשיו. זכויות האדם, ובהן הזכות לשוויון, לא נעצרות בשערי הכלא. זהו צעד נוסף וחשוב בביסוס ההבנה, שיחסים הומוסקסואליים הם שווי ערך ליחסים הטרוסקסואליים".