בת-ים: בעלי קרקע יקבלו זכויות בנייה ב-6 מיליון שקל לדונם

הופקדה תוכנית לבניית 4,000 יחידות מגורים ו-2,000 יחידות מלונאות

לאחר שנים של קידום תוכניות בדרום מערב בת-ים הופקדה לאחרונה תוכנית איחוד וחלוקה בוועדה המקומית. משמעות הפקדת התוכנית היא שלאחר שנים ארוכות, שבמהלכן לא ידעו מאות בעלי קרקע פרטיים מה יהיה שווי הזכויות שיקבלו, חולקו כעת זכויות הבנייה בצורה ברורה.

לפי התוכנית, על כל דונם קרקע יוכלו הבעלים לקבל זכויות בנייה לכ-8 יח"ד למגורים ולכ-4 יחידות מלון. גורמים בענף מעריכים את שווי הזכויות בכ-6 מיליון שקל. התוכנית הופקדה בוועדה המקומית להתנגדויות.

התוכנית מתייחסת למתחם הסמוך לחוף הים וגובל בשטחה של ראשון-לציון. במתחם תתאפשר בניית למעלה מ-4,000 יחידות דיור, כ-2,000 חדרי מלון, בתים צמודי קרקע ושטחי מסחר. מכיוון שמדובר באחת מעתודות הקרקע האחרונות בעיר, התוכנית מעוררת עניין רב בקרב יזמי נדל"ן וקבלנים.

עורכי הדין שמואל שוב ואביעד שוב ממשרד עורכי הדין שוב ושות', המייצגים בעלי קרקעות בתחום התוכנית, מספרים כי לאור התקדמות התוכנית כבר נוצרו מגעים בין בעלי הקרקע לחברות נדל"ן שבודקות אפשרות לעסקאות קומבינציה עם בעלי הקרקעות.

המתחם תוכנן על-ידי משרד האדריכלים מן-שנהר ורבים מבעלי הזכויות בתחומו רכשו את הקרקעות כבר בשנות השישים.

מעיריית בת-ים נמסר: "העירייה תשקיע למעלה מ-150מיליון שקל בפיתוח תשתיות, בין היתר בסלילת כבישים ושבילי אופניים, בהקמת פארק, בתי ספר, גני ילדים וקופת חולים. כמו כן, יוקם פארק טבע עירוני על חוף הים בשטח המשתרע על פני 500 דונם".