בדיקת "גלובס": איפה כדאי לקנות לפטופ ומה צריך לקחת בחשבון?

מחשבים כבויים, מפרטים דלים ומגוון מצומצם - זה מה שפוגש הלקוח בחנויות רבות בבואו לקנות לפטופ ■ "גלובס" בדק את חוויית הקנייה ב-5 רשתות

רכישת לפטופ היא משימה מאתגרת. עומס המידע מבלבל את הצרכן, והוא נאלץ להסתמך על עצת המוכר בחנות. לא פעם מוותרים הקונים על תחקיר מקדים וקונים מחשב באינטרנט, מבלי שהתנסו בו.

כדי לבדוק היכן מקבל הצרכן את חוויית הקנייה היעילה ביותר, ביקר "גלובס" ב-5 רשתות אלקטרוניקה גדולות - הייפר, באג, שקם אלקטריק, אופיס דיפו וביג בוקס - שאל את המוכרים שאלות מקצועיות ובדק את התצוגה.

מהבדיקה עלה כי ברוב החנויות הלקוח יקבל חוויית קנייה טובה עם מוכרים שמבינים ומוכנים לעזור. נקודות התורפה הן מגוון מצומצם ותצוגה שלעתים קרובות לא מאפשרת ללקוח להרים את המכשיר או אפילו לראות אותו פועל.

התצוגה היא אתגר לחנויות, בשל הצורך להגן מפני גניבות. חלק מהחנויות מכניסות את המחשבים למתקן ברזל שמציג את המחשב פתוח, אבל לא מאפשר להרימו ולהחזיקו. פתרון אחר הוא מעין מדבקה מגנטית שמתחברת לגב הלפטופ. כך אפשר להפעיל את המוצר, לבדוק את המשקל וגם לסגור ולראות עד כמה הוא נוח. כך גם ניתן לראות אם הסוללה נשלפת או קבועה.

המותגים החזקים בחנויות שנבדקו הם HP ואסוס, כאשר מותגים כמו סמסונג, דל, טושיבה, אייסר וסוני נעדרים לא פעם מהתצוגה או שמגגן הדגמים שלהם דל.

עם זאת, לאור החיוניות שבבחירת מחשב המתאים לצרכים מבחינת נוחות המקלדת, המשקל וכו', חשוב מאוד להתרשם מהדגמים, ולכן מומלץ לעשות עבודת רגליים בחנויות.

Hyper

איפה? קניון שבעת הכוכבים הרצליה.

מבחר: החנות בעלות רונלייט, יבואנית מחשבי אסוס. ככזו היא מתמקדת בעיקר במוצרים האלה.

תצוגה: דגמי אסוס חדשים. ניתן לקנות דגמים של יצרניות אחרות, אבל מדובר בדגמים ישנים שלא מומלצים על ידי המוכר. התצוגה מסודרת, אפשר להסתכל על המחשבים, לתפעל אותם, להחזיקם ביד ולהרגיש את המשקל. החיסרון: לא היו מפרטים או מחירים.

יעילות המוכר: המוכר הציע עזרה מיד, וניסה להתאים מוצר בהתאם לדרישתנו. הוא בדק מה המחיר שבו נוכל לעמוד ואפילו סידר הנחה בלי שביקשנו.

שורה תחתונה: חנות מעוצבת מאוד עם מוכר אדיב שניסה לעזור, אבל מתאימה רק למי שרוצה אסוס.

אופיס דיפו

איפה? קניון איילון רמת-גן.

מבחר: בעיקר HP, מעט דגמים של דל ואייסר.

תצוגה: עמדות ממותגות HP, מגוון רב של דגמים להתנסות, מפרטים ומחירים לצד. הלפטופים היו סוגרים בתוך מנעול שלא אפשר להרים את המוצר, דבר שמאוד מקשה על הבנת המשקל של הלפטופ.

יעילות המוכר: חלפו כמעט 5 דקות עד שהמוכר פנה אלינו, אך לזכותו ייאמר שהוא ידע להסביר על דגמים וגם מה מתאים ולא מתאים לנו.

שורה תחתונה: באופיס דיפו צריכים לשפר את עמדות התצוגה כך שלמרות נעילת המחשבים, אפשר יהיה לבדוק את המוצר. מעבר לזה, קיים מבחר גדול של לפטופים, אבל בעיקר של מותג אחד.

באג

איפה? קניון איילון רמת-גן.

מבחר: מגוון מחשבי HP, סמסונג, טושיבה ואסוס.

תצוגה: עמדות מסודרות, מחשבים נעולים בצורה שמאפשרת להחזיק אותם ביד ולהתנסות. היו חסרים מפרטים ומחירים.

יעילות המוכר: מוכר אדיב שפנה אלינו מיד. המוכר ידע לענות על שאלות, מצא זמן להסביר ולהמליץ על מבחר דגמים בהתאם לדרישות שלנו. המוכר לבש חלוצה של HP, שקצת גרמה לנו לחשוד שההמלצות היו בכוונה לאותה חברה.

שורה תחתונה: מגוון מחשבים, עמדות התנסות מסודרות ומוכר אדיב.

ביג בוקס

איפה? סניף רמת-גן-בני-ברק.

מבחר: דגמים של אסוס, סמסונג ו-HP.

תצוגה: תצוגה מסודרת, רוב המחשבים היו עם מסך פועל. היו מפרטים מצומצמים עם מחיר ליד כל מוצר. נעילה נוחה שמאפשרת להרים את המחשב ולהרגיש את המשקל ולהתנסות בו.

יעילות המוכר: היינו צריכים להמתין עד שהמוכר סיים להסביר ללקוחות קודמים. הוא היה נחמד, ניסה לעזור, למצוא את המחירים ולהציע גם דגם אלטרנטיבי לפי הדרישות שלנו.

שורה תחתונה: חנות מעוצבת, תצוגה נוחה ומוכר שענה על כל השאלות שלנו.

שקם אלקטריק

איפה? קניון איילון רמת-גן.

מבחר: אסוס, דל, אייסר, סמסונג ו-HP.

תצוגה: עמדות נעילה שלא מאפשרות להוציא את הלפטופ ולבדוק את המשקל. כל המחשבים עם מסכים כבויים ודגם אחד של אסוס עם מסך שבור. במשך מספר ימים הוא לא הוחלף ונשאר בתצוגה. מחירים מופיעים לצד המחשבים, אבל חוץ מלדגם בודד, לשאר המוצרים לא היו מפרטים מלאים. המוכר הסביר שאנשים לוקחים את המפרטים.

יעילות המוכר: הגענו לחנות במוצ"ש. לאחר מספר דקות פנינו בבקשה לעזרה למוכר, שהיה עסוק עם לקוחות במחלקה אחרת. הוא הסביר שהוא מטפל במחלקת המחשבים, אבל ייקח קצת זמן עד שיוכל לחזור אלינו. לאחר מספר דקות נוספות, הוא ניסה להסביר על המוצרים. בפעם השנייה שחזרנו לחנות, ביום חול בצהריים, החנות לא הייתה עמוסה בלקוחות, אבל שני מוכרים שישבו ולא היו עסוקים בעבודה, לא הציעו את עזרתם.

שורה תחתונה: רמת תצוגה נמוכה עם חוסר סדר בעמדות, בשילוב מוכרים שלא ניסו לעזור יותר מדי, לא גורמים לנו לרצות לחזור לסניף.

תגובת שקם אלקטריק: "אנו מצרים על הרשמים שהתקבלו בביקורך בסניף, אשר אינם עולים בקנה אחד עם מדיניות החברה, החורטת על דגלה את ערכי השירות, האיכות והמקצוענות הבלתי מתפשרת מול לקוחותיה. יודגש כי לאחרונה התחלף האחראי על מחלקת המחשוב בסניף זה, דבר העשוי להסביר את התקלה שהצגת, ועם קבלת פנייתך הנושא תוקן באופן מיידי ואנו בטוחים כי הדבר לא ישנה בעתיד. אנו מודים לך על המשוב ובטוחים שההתנהלות הנקודתית שאליה נחשפת בביקורך בסניף זה אינה מייצגת את המצב בכל חנויות הרשת".

שיקולים בבחירת מחשב
 שיקולים בבחירת מחשב