סטודנטים חרדים מחו נגד פירון - ובוטלה השתתפותו בטקס

בצעד חריג החליטה הקריה האקדמית אונו לבטל גם את השתתפותם גם של יו"ר ש"ס וראש עיריית ירושלים ■ הסטודנטים מחו נגד שר החינוך "ששם לו למטרה למוטט את עולם התורה"

מחאה של סטודנטים מהקמפוס החרדי בקריה האקדמית אונו על רקע השתתפותו המתוכננת של שר החינוך, שי פירון, בטקס הענקת תארים, הובילה להחלטה חריגה מצד הנהלת הקריה במסגרתה בוטלה השתתפותם של כל הבכירים שהיו אמורים לקחת חלק בטקס החגיגי בירושלים הערב (א') בירושלים.

מהקריה האקדמית נמסר כי נוסף על פירון בוטלה גם השתתפותם של יו"ר ש"ס, אריה דרעי, וראש עיריית ירושלים, ניר ברקת.

ב"קול קורא" שפרסמו חלק מבוגרי הקמפוס החרדי נכתב כי "פירון נלחם בעולם התורה ושם לו למטרה למוטט את עולם התורה ולהעמיק את השסע החברתי במדינה, במקום לפעול למען הגברת האחדות בעם. שר החינוך רודף את בנינו ואת בנותינו בניסיון לשנות את אורח חייהם בכפיית ערכי הלימוד המנוגדים לדרך התורה המסורה לנו שנות דור, וזאת בניגוד לדעת רבותינו שלאורם אנו הולכים".

עוד נכתב בכרוז שהופץ בקרב בוגרי הקמפוס כי "אנו מצהירים כי לא ניטול חלק ולא נשתתף בטקס חלוקת התארים כל עוד פירון משתתף בטקס זה".

"למדנו בקמפוס ונשארנו חרדים"

מוקדם יותר, בטרם בוטלה השתתפותו של פירון בטקס, אחד מבוגרי הקמפוס החרדי ללימודי משפטים, ישראל אליוביץ', אמר בשיחה עם "גלובס" כי בכוונתו להגיע אל הטקס בירושלים, אך כאשר השר פירון יקום כדי לשאת את דבריו הוא ייצא מן המקום. "זה אך טבעי שלא תרצה שאדם שמנסה לרמוס אותך יימצא בקרבתך ביום חגך".

אליוביץ' (63), אב לשישה מבני ברק, סיים את לימודי המשפטים שלו באחרונה והוא עובד במקביל כסוכן ביטוח. "למדנו בקמפוס, יש לנו תואר ונשארנו חרדים. פירון כינה את החרדים פרזיטים והוא מנסה לכפות על כולם את לימודי הליבה. זו האג'נדה שלו, בכך הוא מאמין.

"ברמה האישית אין לי שום בעיה אתו. הבעיה שלי היא בכפייה. חרדים לומדים ועובדים בלי כפייה וחרדים מתגייסים לצה"ל בלי כפייה, ויש אלפים כאלה. ארבעה מבין ששת ילדי מתנדבים במד"א ויש עוד רבים כמותם", הוסיף.

נציין, כי הקמפוס החרדי במכללה האקדמית אונו נחשב לאחד ממוסדות הלימוד הגבוהים המובילים בקרב סטודנטים מהמגזר החרדי. במהלך 12 השנים האחרונות סיימו את הלימודים במסלולים השונים שמציע הקמפוס כ-2,000 איש.

בלשכתו של שר החינוך פירון סירבו להתייחס לטענות.

"הון פוליטי על חשבון הסטודנטים"

מהקריה האקדמית אונו נמסר כי "גורמים בעלי עניין, שרובם מחוץ לקמפוס החרדי, בחרו לנצל את טקס הענקת התארים על מנת להרוויח הון פוליטי על חשבון ציבור הסטודנטים. לא נאפשר לקומץ של עסקנים חרדים המונעים מאינטרסים זרים לפגוע באופיו החגיגי של המעמד ולהכתים מחזור שלם שדרכיו הן דרכי נועם וכל נתיבותיו שלום. מתוך כבוד רב למאות בוגרינו הנרגשים ובשם ההערכה שאנו רוחשים כלפי האורחים המכובדים שהוזמנו לשאת דברים בטקס, הנהלת המוסד החליטה לקיים את הטקס במתכונת שונה מהמתוכנן. במסגרת המתכונת החדשה בוטלה השתתפותם של הבכירים שהיו אמורים לקחת חלק בטקס.

"הקריה האקדמית אונו שהייתה המוסד הראשון בישראל אשר פתח את שעריו בפני האוכלוסייה החרדית, תמשיך להוביל את הגשר להידברות ולפעול למען שילובם המוצלח של בני המגזר החרדי באקדמיה ובשוק העבודה. הקומץ הקיצוני שניסה למנוע את קיום הטקס היום לא יצליח להכניע את ההתקדמות העצומה שהשיגו בוגרי התכנית. 400 נשים וגברים חרדים יתייצבו הערב בירושלים כדי לקבל את תואריהם במשפטים ובמינהל עסקים. בכך הם יצטרפו ל-2,000 בוגרי התוכנית אשר מאיישים כיום עמדות מפתח במשרדי עו"ד, רו"ח ובמגזר הציבורי".