פרשת הרצח בבר-נוער: הוגש כתב אישום נגד חגי פליסיאן

מואשם ברצח של ניר כץ וליז טרובישי במועדון של הקהילה ההומו-לסבית באוגוסט 2009, וגם ב-10 עבירות של ניסיון רצח ■ "ביצע את הרצח ממניעי נקמה ועוינות"

כמעט 4 שנים אחרי הרצח במועדון הבר-נוער בתל-אביב, הוגש היום (ב') כתב אישום נגד חגי פליסיאן.

פרקליטות מחוז תל-אביב (פלילי) הגישה הבוקר (ב') לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד פליסיאן, בן 23 מבני-ברק, בגין הרצח של ניר כץ וליז טרובישי ז"ל במועדון הבר-נוער בלב תל-אביב באוגוסט 2009. פליסיאן מואשם גם ב-10 עבירות של ניסיון רצח.

על-פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עורכי הדין אשרה גז-אייזנשטיין ואסף שביט, פליסיאן ביצע את הרצח ממניעי נקמה ועוינות במועדון הבר-נוער בתל-אביב, בו מתקיימת פעילות המיועדת לבני-נוער מטעם הקהילה ההומו-לסבית.

על-פי כתב האישום, ב-1 באוגוסט 2009, סמוך לשעה 22:30, הגיע פליסיאן למועדון כשהוא מצויד באקדח, לבוש בבגדים כהים ורעול-פנים. פליסיאן נכנס לחדר המרכזי במועדון וירה בנוכחים מתוך כוונה לרצוח אותם. לאחר מכן, נטען, הוא נכנס לחדרי המועדון הצדדיים, תר שם אחר קורבנות נוספים וירה לעברם במטרה לרצוח אותם. משאזלה התחמושת שהייתה באקדחו של הנאשם הוא עזב את המקום והותיר אחריו את גופות המנוחים ניר כץ וליז טרובישי ז"ל, וכן עשרה נפגעים פצועי ירי.

בבקשת המעצר שהוגשה במקביל לכתב האישום נכתב כי "פליסיאן, מונע רגשות נקם וזעם, רצח וניסה לרצוח בני-נוער חפים מפשע, אשר לא הכירם ולא ידע דבר אודותיהם, אך בשל נוכחותם במועדון הבר-נוער. המעשה הנפשע והנתעב גרם למותם של שני צעירים, ובנוסף לנזקים חמורים בגוף ובנפש לכל מי שנכח במועדון הבר-נוער בליל הרצח".

מהאגודה למען הלהט"ב נמסר בתגובה: "אנו מברכים על כך שהפרקליטות הכירה בכתב האישום בכך שמדובר ב'רצח ממניעי נקמה ועוינות' כלפי קהילת הלהט"ב. אנו מקווים שצעד זה יאפשר לקדם את חקיקת חוק הפיצויים לנפגעי הבר-נוער, שצפוי לעלות בקרוב לאישור ועדת השרים לחקיקה. הן המשטרה והן הפרקליטות מכירים בכך שמדובר בפשע שנאה שנועד לפגוע בבני-נוער להט"בים חפים מפשע, ולכן על המדינה לסייע לפצועים ולמשפחות ההרוגים להשתקם".