אסיר שכלוא על עבירת מירמה נבחן באודישן ל"אקס פקטור"

אסיר מכלא כרמל ניגש לאודישנים לתוכנית הריאליטי של רשת במהלך חופשה מהכלא, עבר את המבחנים הראשוניים, וכעת הוא מקווה ששחרורו המוקדם יאושר

האסיר X-פקטור: אסיר שמרצה מאסר בכלא כרמל בצפון וניגש לאודישנים לתוכנית הריאליטי "אקס פקטור" של זכיינית ערוץ 2 רשת במהלך חופשה מהכלא, עבר את המבחנים הראשוניים וכעת מקווה ששירות בתי הסוהר יאשר את שחרורו המוקדם. האסיר לא עמד למבחן מול השופטים, אלא רק עבר את הסינון הראשוני של התוכנית.

מדובר באסיר בן 28, שמרצה מאסר של 3 שנים ו-4 חודשים על עבירות מירמה. בעבר הוא ריצה מאסר בארה"ב על עבירות דומות. לפני כחודש היה אמור להיערך דיון על שחרורו המוקדם, אך בית המשפט ביקש שתוכנית השיקום שלו תהיה מפורטת יותר מזו שהוצגה לו.

בחודש ספטמבר הקרוב, בעוד כחודשיים, יתקיים דיון נוסף שבו תבקש עורכת דינו רותם טובול לשחרר אותו בשל התנהגות טובה וכן על רקע קבלתו לתוכנית. גם בהפקת התוכנית שתשודר בערוץ 2 מקווים שבשירות בתי הסוהר ישחררו אותו, ומנסים להפעיל בתקופה האחרונה לחץ בנושא. מקורביו סיפרו כי יש לו כישרון מולד למוזיקה, שהוא נוהג לשיר רוק ואף הוציא בעבר סינגל.

מרשת נמסר בתגובה כי "אנו מודעים לעניין הרב סביב ליהוק המתמודדים של 'אקס פקטור ישראל'. כשיהיה מה לעדכן, נעשה זאת בשמחה".

אגב, בתקנון התוכנית נכתב כי "הנרשמים חייבים בגילוי מלא לגבי עבר ו/או רישום פלילי או מינהלי, אם היה כזה; וכן עליהם לגלות אם היה או עומד נגדם צו הגבלה מכל סוג שהוא. ההפקה שומרת לעצמה את הזכות לפסול נרשם על בסיס זה".

תוכנית הריאליטי "אקס פקטור" עוסקת בחיפוש אחר התגלית הבאה בעולם המוזיקה. היא שודרה לראשונה בבריטניה בספטמבר 2004, ונוצרה על-ידי סיימון קאוול. היא צפויה לעלות לשידור בישראל כבר באוקטובר השנה בשידורי רשת, בהנחיית הדוגמנית בר רפאלי, כשהשופטים יהיו עברי לידר, משה פרץ, שירי מימון ורמי פורטיס.