מבחן סכיני הגילוח: ג'ילט טוב ויקר, לייף מוצלח ומשתלם

הגברים בישראל נאמנים למותג הגילוח ג'ילט, וזה אכן עומד בהבטחה לאיכות גבוהה ■ עם זאת, בדיקת "גלובס" מגלה כי גם המתחרים עושים עבודה לא רעה

כבר שנים שענף סכיני הגילוח נשלט בארץ ובעולם על-ידי חברת ג'ילט, אולם מותגים נוספים מבקשים לנגוס נתח לעצמם. ג'ילט ללא ספק מציעה מוצרים מוצלחים, אבל מחיריה גבוהים בהרבה מאלה של המתחרים, וזו כנראה הסיבה שנתח השוק שלה עמד ביוני האחרון על כ-80% לעומת 85% בחודש המקביל אשתקד (לפי נתוני סטורנקסט המחשבים את מכירות סכיני הגילוח החד-פעמיים והרב-פעמיים בישראל).

חברת Schick, המתחרה היחסית בולטת על המדף, מחזיקה כ-17% מנתח השוק - נתון שמשקף עלייה מ-11.50% בשנה שעברה, ומצביע גם הוא על רתיעה ממחירי ג'ילט הגבוהים ועל נכונות של צרכנים רבים לנסות סכין גילוח אחר.

לצד ג'ילט ו-Schick, שקיימת כבר משנת 2007, החלו לאחרונה להתחרות על לב הגברים שני מותגים חדשים: Xblade ו-M5 של המותג Life מבית סופר-פארם. השניים מבטיחים איכות גבוהה ומחיר נמוך משמעותית מזה של ג'ילט.

Xblade היא ללא ספק החברה שהצליחה לחתוך את המחיר לרמה הנמוכה ביותר, והיא עושה זאת באמצעות מיקוד במכירה אינטרנטית. החברה יצאה עם אחד הקמפיינים המוצלחים ברשת לקידום המוצר שלה, שהצליח להביא לה הרבה לקוחות בדרך היצירתית הזו.

"גלובס" בדק את 4 הדגמים העדכניים והגיע למסקנה הלא מפתיעה שג'ילט עדיין מציעה את המוצר האיכותי והטוב ביותר בדגם Fusion ProGlide Power.

למרות זאת, לא היינו מציעים לה לנוח על זרי הדפנה. המוצרים המתחרים מציעים חוויית גילוח מספיק טובה וכזו שתציע חיסכון כספי לא מבוטל ואולי גם תצליח לגרום לג'ילט להיות קצת יותר תחרותית.

ג'ילט גובה 92 שקל על מארז 4 ראשים, כאשר Xblade, הזולה ביותר, גובה 36 שקל, Life גובה 40 שקל, ו-Schick גובה 65 שקל.

המסקנה שלנו במקרה הזה היא שסכין הגילוח של Life מספק את העסקה המשתלמת ביותר בחישוב של עלות מול תועלת. אפילו הערכה הראשונית כוללת שני ראשים, ולא יחידה בודדת כמו אצל המתחרים. המחיר במקרה הזה 40 שקל.

כדאי לקחת בחשבון שחוויית הגילוח היא בסופו של דבר אישית, אבל בהחלט מומלץ לנסות את המתחרים כאשר חבילת הראשים בבית אוזלת.

ג'ילט, Fusion ProGlide Power: מוצלח, יעיל ומשוכלל במחיר גבוה

מוצרי ג'ילט הם המשוכללים ביותר ומגיעים עם טכנולוגיה מתקדמת מהמתחרים. השאלה היא אם מדובר ביכולות שהצרכן צריך או ירגיש בזמן הגילוח.

בבדיקה שלנו, דגם Fusion ProGlide Power הציע גילוח הכי קרוב לעור שהרגשנו, ברמה עדינה מאוד לעומת שאר הדגמים. מנוע הרטט שלו, הפועל באמצעות סוללה, נתן תחושה שמזכירה מכונת גילוח. למתחרים אין יכולת כזו.

בג'ילט טוענים כי הסכין תוכנן להתמודד עם גילוח נגד כיוון צמיחת השיער, בעזרת להבים תחתונים דקים המחליקים על השיער עם פחות כוח חיתוך. בנוסף יש מסרק מיקרו המסייע להנחות יותר שערות אל הלהבים, כך שהן נחתכות תוך הפעלת כוח פחותה.

במבחן המציאות זה עבד טוב, הגילוח היה חלק ועדין. המחיר, לעומת זאת, גרם לנו להבין שגם בלי כל השכלולים האלה, אפשר לקבל תוצאות מספיק טובות אצל המתחרים ובמחיר משתלם יותר.

מצד שני, מי שמחפש את חוויית הגילוח הטובה ביותר ולא מפריע לו נושא המחיר - זה הסכין בשבילו.

* מחיר סכין: 60 שקל (סכין וראש אחד)

* להבים: 92 שקל ל-4 ראשים

* עלות תמורת תועלת: טובה

Fusion ProGlide Power / צילום: Imagebank/thinkstock
 Fusion ProGlide Power / צילום: Imagebank/thinkstock

Life M5: סכין שמספק גילוח נעים וחלק במחיר משתלם

מותגי הבית של רשתות הפארם הן לא דבר חדש. המותג Life של רשת סופר-פארם התרחב גם לעולם סכיני הגילוח תחת השם M5. הסכין מיוצר על-ידי חברת פרסונה שבבעלות אנרג'ייזר.

מדובר בסכין בעל 5 להבים, פס לחות וכן ידית לאחיזה מתכווננת. לטענת החברה, להב הסכין מצופה בציפוי קרמי המסייע בגילוח קל יותר, שומר על עור הפנים וכן על אורך חיי הסכין.

קשה לנו להגיד שהרגשנו משהו מכל ההבטחות האלה, לא היה גילוח קל יותר או תחושת הגנה על עור הפנים, אבל הגילוח בהחלט היה נעים וכזה המספק תוצאות טובות וחלקות. הסכין גם מאפשר שימוש בו כטרימר לגילוח הפאות, כאשר מחזיקים אותו בזווית של 90 מעלות.

המחיר של המוצר הפתיע אותנו ביחס לתוצאות. בשורה התחתונה, מדובר ברכישה המשתלמת ביותר.

* מחיר סכין: 40 שקל (סכין ושני ראשים)

* להבים: 40 שקל ל-4 ראשים

* עלות תמורת תועלת: הטובה ביותר

לייף M5 / צילום: Imagebank/thinkstock
 לייף M5 / צילום: Imagebank/thinkstock

Schick, הידרו 5: הגילוח נעים וחלק, אך יש מקום לשיפור

חברת Schick היא ותיקת המתחרות בג'ילט בארץ. בדגם Hydro 5 מובטחת לחות במרקם ג'ל המכיל ויטמין E ואלוורה, אך לא חשנו נוחות מיוחדת בזכות זה. בנוסף יש מגני להבים בקצות הסכין המאפשרים הפחתת החיכוך וגירוי העור, שבסך-הכול באמת הורגשו בזמן הגילוח.

הסכין גם כולל טריימר לעיצוב פאות הצד, שעבד בצורה מוצלחת ונוחה. בחברה טוענים כי הסכין נוח לניקוי ואינו נחסם מהשיער בלהבים.

לפחות בבדיקה שלנו, השיער מילא את הרווחים של הלהבים, כמו בסכינים אחרים. בסופו של דבר, Schick הוא סכין מוצלח שעושה את העבודה.

קשה להגיד שהוא טוב בהרבה מזה של Life, אבל אפשר בקלות להרגיש את הפער בינו לבין הגילוח הנעים יותר של ג'ילט.

* מחיר סכין: 45 שקל (סכין וראש אחד)

* להבים: 65 שקל ל-4 ראשים

* עלות תמורת תועלת: טובה

שיק הידרו 5/ צילום: Imagebank/thinkstock
 שיק הידרו 5/ צילום: Imagebank/thinkstock

אקס בלייד, Deep Blade: זול אך לא מספיק איכותי

Xblade מציע חוויית קנייה אינטרנטית, כשעלות דגם Deep Blade ועלות הלהבים היא הנמוכה בשוק. הלקוח מזמין את הערכה מהאתר ומקבל אותה לביתו, ללא עלות דמי משלוח.

הסכין מגיע עם 5 להבים, אשר לטענת החברה עשויים מפלדה סקנדינבית איכותית. במבחן התוצאה הם לא היו מספיק איכותיים, והבלאי שלהם מהיר.

רמת הגילוח בינונית. היו מקומות שהיינו צריכים לעבור עליהם מספר פעמים, והגילוח לא היה מספיק חלק.

הידית ארגונומית ונוחה, כאשר הראש מתאים את עצמו לתווי הפנים. במקרה הזה המוצר עבד בצורה טובה. למרות החסרונות, בסופו של דבר התוצאה הייתה סבירה, ויש חיסכון כספי בשימוש במוצר הזה.

* מחיר סכין: 23 שקל (סכין וראש אחד)

* להבים: 36 שקל ל-4 ראשים

* עלות תמורת תועלת: בינונית מינוס

אקס בלייד, Deep Blade / צילום: Imagebank/thinkstock
 אקס בלייד, Deep Blade / צילום: Imagebank/thinkstock