על כמה כסף באמת ויתר דווייט הווארד כשהחליט לחתום ביוסטון?

הסנטר טען שלקח "הימור בשווי 30 מיליון ד'" כשעזב את הלייקרס לטובת הקבוצה מטקסס; בפועל, מומחים טוענים כי יפסיד בשכר הנטו "רק" 9.3 מיליון ד'

ההחלטה של כוכב ה-NBA דווייט הווארד לא להמשיך לשחק בלוס אנג'לס לייקרס, אחרי שנה אחת בלבד בקבוצה, ולהצטרף לשורות יוסטון רוקטס (בה צפוי לשחק בעונה הבאה גם הישראלי עמרי כספי), צפויה לגרום לסנטר להפסד כספי בסך של 9.3 מיליון דולר - אך "בתמורה" הוא יצטרך לעבוד שנה אחת פחות. כך עולה מחישובים שערך רואה החשבון רוברט א. ריולה, ראש מחלקת הספורט של פירמת רואי החשבון מניו ג'רזי Fazio, Mannuzza, Roche, Tankel, LaPilusa, LLC.

בעוד הלייקרס יכלו להציע לכדורסלן חוזה לחמש שנים בשווי כולל של 118 מיליון דולר ברוטו, ההצעה בה בחר הווארד, בסך 87.6 מיליון דולר לארבע שנים של יוסטון - נמוכה משמעותית. אך במונחי נטו, עקב חישובי מס משתנים בין מדינה למדינה בארה"ב, ההפרשים הופכים למשמעותיים פחות: בחמש שנים בקליפורניה, שכר הנטו שלו יסתכם ב-59.6 מיליון דולר; בארבע שנים בטקסס, הוא ירוויח 50.3 מיליון דולר נטו.

את הפער הזה, בסך 9.3 מיליון דולר כאמור, הוא יוכל לכסות, או לפחות לצמצם באופן משמעותי, לאחר שיחתום בעוד ארבע שנים (אז יהיה בן 31) על חוזה חדש, ביוסטון או בקבוצה אחרת ב-NBA.

אגב, כשהווארד עצמו נשאל לגבי ההחלטה שלקח, הוא אמר ל-ESPN: "אני לוקח כאן הימור של 30 מיליון דולר, אני מאמין שביוסטון אני יכול לזכות באליפות". הווארד כמובן התחשב בהפרשי הברוטו בין שתי ההצעות, ולא לקח בחשבון עם כמה ישאר ביד בסופו של חוזה.

כזכור, במהלך סוף השבוע צייץ הווארד בחשבון הטוויטר שלו: "החלטתי להיות חבר ביוסטון רוקטס. אני מרגיש שזה המקום הכי טוב בשבילי ואני נרגש להצטרף לרוקטס. אני מצפה לעונה מדהימה. אני רוצה להודות לאוהדים בלוס אנג'לס ומאחל להם את הטוב ביותר". את העונה האחרונה בלייקרס סיים הווארד עם ממוצעים של 17.1 נקודות למשחק ו-12.4 ריבאונדים. לפני כן, שיחק שמונה עונות באורלנדו מג'יק, שבחרה בו במקום הראשון בדראפט של 2004.