שטייניץ: "האיום הצבאי על ישראל הפך גם לאיום טרור סייבר"

השר לעניינים אסטרטגיים ויחסים בינלאומיים: "איראן גרעינית שקולה ל-40 צפון קוריאה. האיום האיראני זה איום שישנה את הסדר העולמי, זה האתגר של דורנו של הדיפלומטיה העולמית"

"איראן גרעינית שקולה ל-40 צפון קוריאה. האיום האיראני זה איום שישנה את הסדר העולמי, זה האתגר של דורנו של הדיפלומטיה העולמית", כך אמר היום (ג') יובל שטייניץ, השר לעניינים אסטרטגיים ויחסים בינלאומיים, בכינוס הסייבר השנתי של המכון למחקרי ביטחון לאומי. השר פתח את דבריו בהתייחסו לאיום האיראני והוסיף כי "יש נושא אחד היום שהוא הכי משמעותי וקריטי לשלום ישראל והעולם כולו. והנושא העיקרי שמאיים על הסדר הגלובלי הוא אחד - המאמצים של איראן להפוך למדינה גרעינית".

שטייניץ הביע דאגה מהקולות שעולים לאחר בחירתו של רוחאני והזהיר כי בניגוד לאחמדיניג'אד, במדובר ב"זאב בעור של כבש, ולכן אין זמן לדיפלומטיה ולסבבים נוספים של שיחות. יש זמן רק לדבר אחד שיש לחדד אותו - להציב את האיראנים בפני דילמה מאוד חדה: רוצים להציל את הכלכלה האיראנית - ותרו על הגרעין ותחסכו מעצמכם גם סיכון צבאי. לא תוותרו על הגרעין, אתם תחסלו את הכלכלה האיראנית".

שטייניץ התייחס לאירועים האחרונים בעולם הערבי וציין כי "אנחנו רואים מסביבנו סביבה אזורית שמשתנה במהירות, אך אנחנו משתדלים לא להתערב בנושאים פנים מדיניים. אנחנו רואים שבירה של פרדיגמה, החלשות של האיום הקונבנציונלי על ישראל שיהיה איום צבאי-מדיני מכמה מדינות וכתוצאה מזה גם עליית כוחם ומשקלם של איומים אחרים - איומים אלו הם איומים גרעיניים, ואיומי טרור וסייבר".

בהתייחסו לאיום הסייבר, חשף השר שטייניץ כי במהלך מבצע עמוד ענן התמודדה מדינת ישראל עם מתקפת סייבר חסרת תקדים על האתרים הממשלתיים: "מנהל תקשוב ממשלתי הדף בשבוע אחד של מבצע עמוד ענן כ-110 מיליון התקפות סייבר רק על אתרים ממשלתיים במדינת ישראל - כולן נהדפו בהצלחה, ורק מקרה אחד הצליחו לשבש ל-6 דקות תפקוד של אתר ממשלתי אחד".

לדבריו, "איום הסייבר מחייב אותנו כמדינות להערכות מהירה להגנה במרחב החדש הזה, גם במובן הצבאי-בטחוני וגם במובן המשטרתי-פלילי. למדינת ישראל ולכל מדינה בעולם הערבי יש את האחריות להגן על התשתיות הקריטיות שלה מפני מתקפות סייבר, ובהחלט גם על המגזר האזרחי. כמו שניתן לחבל במדינה ובאורח חיינו באמצעות כלכלת טרור, כך ניתן לפגוע בנו גם באמצעות מתקפת סייבר ולחבל בהתנהלותה של מדינה, של כלכלה, תשתיות, אנרגיה תחבורה ובריאות - ובסופו של דבר לאיים גם על חייהם של האזרחים", אמר השר.