בעקבות הנפקת שמן: לפידות תובעת 6.9 מיליון שקל

‎‎לפידות טוענת כי מגיע לה פיצוי על המחיר הגבוה של ההנפקה הקודמת שבה השתתפה ■ ‏‎‎שמן: "כתב ההתחייבות כלפי לפידות בוטל, כפי שהיא עצמה הצהירה" ‏

‎‎חברת שמן נפט וגז , שבראשה עומדים יוסי לוי וגבי אשכנזי, השלימה ביום רביעי שעבר הנפקה מוצלחת. שמן ביקשה לגייס כ-30 מיליון שקל לצורך מימון חלקה בקידוח "ים 3", וזכתה לביקושים גבוהים, כך שבסופו של דבר היקף ההנפקה גדל לכ-35 מיליון שקל.

הנפקת המניות בוצעה במחיר של 0.76 שקל למניה, לאחר שבחודש מאי השלימה שמן גיוס של 49 מיליון שקל לפי מחיר של 1 שקל למניה.

‏‏כעת מתברר כי יש מי שתובע את חלקו בהנפקה המוצלחת: חברת לפידות חיפושי נפט שבשליטת יעקב לוקסנבורג, אשר השתתפה בהנפקות קודמות שערכה שמן ומחזיקה מניות בחברה (אם כי אינה בעלת עניין), תובעת משמן תשלום בהיקף של כ-6.9 מיליון שקל.

‏‏לפידות נתנה התחייבות מוקדמת להשתתפות בהנפקה הקודמת של שמן בחודש מאי, וככל הידוע היא רכשה מניות בהנפקה זו בהיקף של כ-10 מיליון שקל.

לטענת לפידות, שמן התחייבה בפניה כי אם החברה תבצע הנפקה נוספת בטווח של 3 חודשים לאחר ההנפקה (למעט הנפקת זכויות), במחיר נמוך אפקטיבית מהמחיר שלפיו בוצעה ההנפקה שבה השתתפה לפידות - תהיה האחרונה זכאית לפיצוי מלא בגובה ההפרש בין המחיר האפקטיבי בהנפקה החדשה לבין מחיר של 1.4 שקל למניה, מוכפל בכמות המניות שרכשה לפידות בפועל.

‏בסופו של דבר שונו תנאי ההנפקה הקודמת, ולפי עמדת לפידות הצדדים הגיעו להסדר שאיפשר את השתתפות לפידות בהנפקה שנערכה ב-22 במאי, והיא מילאה אחר התחייבותה במסגרת ההסדר וכתב ההתחייבות.

‏מחברת שמן משאבי נפט וגז נמסר בתגובה כי "שמן דוחה את טענותיה ודרישותיה של לפידות, ולעמדת החברה כתב ההתחייבות בוטל, ואין לו כל תוקף מחייב. הצדדים לא הגיעו להסכמות לגבי דרכים חלופיות למימוש כתב ההתחייבות, ולא הייתה בין הצדדים הסכמה, תיאום ו/או הבנה בקשר עם השתתפות לפידות בהנפקה.

‏‏"כמו כן, חברת לפידות, בהודעתה לבורסה מיום 18 לאפריל 2013, דיווחה כי כתב ההתחייבות האמור בטל לפי סעיף 17ב לחוק ניירות ערך, ולאור זאת בחברת שמן תמהים על עצם הדרישה הכספית, שאינה מתיישבת עם הצהרה זו של לפידות ועם החוק".

‏‏שמן, כאמור, השלימה‏ את ההנפקה ביום רביעי שעבר. מדיווחי החברה לבורסה עולה כי חברת בונסטאר, שבשליטת האחים יוסף וישי מור, השתתפה אף היא בהנפקה שנערכה בשבוע שעבר. בונסטאר רכשה בהנפקה מניות בהיקף של כ-5 מיליון שקל, ועלתה להחזקה של 7.6% מהון החברה.

יתר בעלי העניין בחברה, ובהם ג'קי בן-זקן, אברהם נניקשווילי וחברת מנופים, לא השתתפו בהנפקה, והחזקותיהם בה דוללו. ‏‎‎‏