זכה ב-10 מיליון ליש"ט - ובזבז הכול על סמים ונערות ליווי

לפני 10 שנים זכה מייקל קרול בלוטו הבריטי ב-10 מיליון ליש"ט ■ הוא שרף הכול על קוקאין, אלכוהול, הימורים ונערות ליווי, התרושש, נכנס לכלא, התגרש, ורישיונו נשלל ■ כיום הוא נאלץ לעבוד במפעל ביסקוויטים, אך מכריז שהוא נהנה מכל רגע

לפני קצת יותר מעשר שנים מייקל קרול היה אחד האנשים השמחים בעולם, לאחר שזכה בלוטו בסכום עתק של 10 מיליון ליש"ט, כסף שהיה אמור לסדר לא רק אותו אלא גם את הדורות הבאים.

אבל הבריטי בן המעמד הנמוך, שהיה בן 19 בלבד כשזכה בפרס הגדול, לא הצליח להתאפק. רכבת ההרים שקרול נכנס אליה לקחה אותו מחיי עוני לעושר ראוותני, וחזרה להיות חסר פרוטה, לאחר שבזבז הכול על מכוניות מהירות וכמויות עצומות של סמים ואלכוהול. הבחור, שרצוי לעשות עליו סרט, אפילו הספיק לבלות שני סבבים בכלא.

לאחר טרפת הבזבוזים התגרש קרול מאישתו, שלקחה את בתם בת ה-10 ועברה לסקוטלנד. המיליונר לשעבר פשט רגל ב-2010, ישן ביער בזמן שחיפש עבודה, ונאלץ לרכב על אופניים לכל מקום לאחר שרישיונו נשלל בשל נהיגה בשכרות. הנפילה שלו נבלמה רק אחרי שהתקבל לעבודה - כיום הוא עובד במפעל שמכין ביסווקיטים, ומרוויח 200 ליש"ט בשבוע.

בניגוד למצופה, קרול, שעבר לסקוטלנד כדי להיות קרוב לילדה שלו, דווקא אומר שהוא מאושר יותר כעת: "אני אוהב את העבודה שלי, ומעריך את המשכורת שלי הרבה יותר משהערכתי את הכסף שהגיע בעקבות הזכייה. יש לי את כל מה שצריך להתחיל מחדש, ואני מאושר לחזור למציאות".

אולי בכל זאת יש לנו מה ללמוד ממנו. אחרי שחי חיים של כוכב רוק מהסוג הגרוע ביותר במשך כמעט עשור, חילק קרול 4 מליון ליש"ט לחברים, חיסל שני בקבוקי וודקה ביום, ביקר בכלא פעמיים, שילם לנערות ליווי, הריץ שורות, הימר ללא הפסקה ורכש מכוניות נוצצות - האושר הגיע רק כשוויתר על הדברים החומרניים. ממש נער הפוסטר של הבודהיזם.