שרת המשפטים ציפי לבני: "אין אסירי X בישראל"

לבני בתגובה לפרסום על אסיר X חדש: "יכולים להיות צווי איסור פרסום על מעצרים כשביטחון המדינה תלוי בכך" ■ "השב"כ לא תופס אנשים ברחוב ומעלים אותם"

"מבלי להתייחס למקרה ספציפי - חשוב שאזרחי ישראל ידעו שאין במדינת ישראל אסירים שנעלמים בלי משפט, בלי הגנה משפטית ובלי שהמשפחות שלהן יודעות" - כך אמרה הבוקר (ד') שרת המשפטים ציפי לבני, בראיון לתוכנית "מה הבוער" עם רזי ברקאי בגלי צה"ל.

בהתייחסות לפרסומים אודות קיומו של אסיר X חדש, הוסיפה לבני כי "יכולים להיות אסירים שיש צו איסור פרסום על המעצר ועל נסיבות המעצר שלהם, במקרים שבהם ביטחון המדינה או חיי אחרים תלויים בכך".

לדברי לבני, השב"כ לא תופס אנשים ברחוב ומעלים אותם ממשפחתם. "אני, כחברת קבינט וכשרת משפטים, לא יודעת על כל מקרה, אבל אם אני רוצה לדעת, אני יכולה", אמרה לבני. "את כל הבירור ואת כל התהליכים עשיתי ברמה עקרונית כבר מזמן, ולכן אני אומרת בביטחון מלא - אנחנו לא דרום אמריקה".

לבני הוסיפה כי יש סיבה, ללא התייחסות ספציפית, שמוצאים צווי איסור פרסום. "צו איסור פרסום נועד למנוע נזק", אמרה שרת המשפטים. "נכון שאנחנו חיים בעולם בו זה יכול להתפרסם בחו"ל - אבל אם יכול להיגרם נזק גדול, שווה לעשות את המאמץ למנוע אותו מראש".

גם יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ אביגדור ליברמן, התייחס הבוקר לפרסומים אודות קיומו של אסיר X חדש, ואמר בפני חברי הוועדה כי המהומה הציבורית מיותרת. "לגבי כל המלל ודברי ההבל שאני שומע לגבי האסיר X,Z ו-Y - מדינת ישראל היא מדינה שמכבדת את החוק, וכל המקרים האלה נמצאים תחת פיקוח כפול", אמר.

בנוסף, בנאום שנשא במליאה הכנסת, הגיב גם השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ', על הפרסומים אודות קיומו של אסיר X חדש. "אין במדינת ישראל עצורים שנעלמים ומשפחתם לא יודעת על מעצרם", אמר אהרונוביץ'. "גם אין עצורים שנעלמים ורשויות המשפט - הפרקליטות ובתי המשפט לא מטפלות בעיניינם, אך עם זאת ישנם תיקים שלא ניתן לפרסם את קיומם ברבים".