לא כולל שירות? מחסור בעובדים עלול לפגוע בשירות במלונות

התאחדות המלונות מתריעה כי בענף חסרים כיום 3,500 עובדים כגון חדרנים, מלצרים, מצילים, עובדי קבלה ואחזקה, מאבטחים ובעיקר טבחים וקונדיטורים

האם צפויה הקיץ ירידה ברמת השירות בבתי-המלון ברחבי הארץ? התאחדות המלונות מתריעה כי בתעשייה, המעסיקה כ-35 אלף עובדים, חסרים נכון להיום עוד 3,500 עובדים במקצועות חדרנים, מלצרים, מצילים, עובדי קבלה, עובדי אחזקה, מאבטחים ובעיקר 900 טבחים ו-250 קונדיטורים.

"בעיית כוח-האדם במלונות חמורה מזה תקופה, ובקיץ הבעיה מחמירה ביותר. הדרישה לעובדים היא בכל חלקי הארץ, בכל הדרגים והרמות", אומר יואב בכר, סמנכ"ל משאבי אנוש בהתאחדות המלונות בישראל.

לדבריו, המלונאים עושים הכול על מנת לא לפגוע בשירות לאורח. "נעשים מאמצים לגייס עובדים. כך למשל, מלונאים הפגינו נוכחות מסיבית ביריד תעסוקה לחיילים משוחררים שהתקיים היום. במקביל, העובדים במערכת עובדים יותר קשה, אם כי יש גבול וחוקי עבודה שמגבילים".

עוד לדבריו, הסיבה בגינה לבתי-המלון חסרים בעיקר טבחים וקונדיטורים נעוצה בעובדה שמשרד הכלכלה עצר בצורה מוחלטת את העברת התקציבים לבתי-הספר להכשרה מקצועית בטבריה, בחיפה, בהרצליה, באילת ובבאר-שבע, דוגמת תדמור.

"התסכול הוא רב, כי מצד אחד יש מובטלים שישמחו לעבוד, ומצד שני הממשלה ייבשה את תקציבי ההכשרה המקצועית למקצועות הטבחות והקולינריה, ובכך מגדילה את המחסור בעובדים ואת האבטלה", אומר בכר.

בהקשר זה, נמסר באחרונה ל"גלובס" ממשרד הכלכלה כי "לאור החשיבות הרבה שמייחס שר הכלכלה והממשלה לנושא ההכשרות בתחומי המלונאות, מתקיימים מגעים אינטנסיביים בין נציגי משרדי האוצר, הכלכלה, התיירות והמעסיקים, למציאת פתרונות להמשך קיום ההכשרה המקצועית בענף המלונאות בטווחים המיידי והארוך.

"המטרה: לאפשר את המשך קיומן של תשתיות ההכשרה באופן מהיר ובמקביל להגביר את מעורבות המעסיקים בהכשרה. אנו עושים מאמץ לפתרון מהיר של הנושא. חשוב לציין כי כלל משרדי הממשלה הנוגעים בדבר, וכן המעסיקים, צריכים לתת כתף כדי להמשיך את קיום ההכשרה במלונאות".