אושר: מערך גבייה משותף למשרדי האוצר והמשפטים

מערך הגבייה יורכב ממינהלת יישום בין-משרדית, ובנוסף יוקמו ברשות האכיפה והגבייה "מינהל גבייה מרכזי" ויחידה שתגבה חובות לממשלה ע"י ההוצאה לפועל

‎‎הממשלה אישרה היום (א') את שדרוג מערך הגבייה. על-פי הצעתם של שר האוצר יאיר לפיד ושרת המשפטים ציפי לבני, יורכב מערך הגבייה ממינהלת יישום בין-משרדית. בנוסף, יוקמו ברשות האכיפה והגבייה "מינהל גבייה מרכזי" ויחידה נוספת שתפקידה יהיה לגבות חובות לממשלה באמצעות ההוצאה לפועל.

‏ההחלטה התקבלה בעקבות דוח מבקר המדינה בנושא, שקבע כי "סוגיית הניהול של חובות המדינה ומימוש גבייתם ביעילות ובמהירות היא סוגייה מערכתית... הגבייה המבוזרת של כל משרד ומשרד לא צלחה עד כה, ואף גרמה להצטברות של חובות למדינה בהיקפים עצומים".

לפיד אמר לאחר אישור ההחלטה כי "מעבר למינהל התקין ולעמידה בהסכמים המתחייבת בחוק, יאפשר שדרוג מערך הגבייה למדינת ישראל להגדיל את הכנסות המדינה ולהיטיב את השירותים הניתנים לאזרח בכל תחומי החיים".

לבני הוסיפה כי "החובות למדינה מוערכים בעשרות מיליארדי שקלים. המהלך נועד לתקן את העיוות הזה ולהביא להסדרת כל ניהול החובות הקיימים במשרדי הממשלה בידי גוף אחד, כך שגבייתם תעשה במקצועיות וביעילות".