כץ לעובדי הנמלים: "לא ניכנע לאיומים; עוד תתחננו להפרטה"

שר התחבורה הגיב בפייסבוק לאיומי ההסתדרות בסכסוך עבודה בנמלים: "מאסנו בבריונות, באיומים ובמונופולים שסוחטים את המשק על חשבון הציבור. אני רוצה לומר לעופר עיני וראשי הוועדים - תשכחו מזה!"

על רקע הודעת ההסתדרות מהיום, על כוונתה להכריז מחר (ב') על סכסוך עבודה בנמלי הים ברקע הרפורמה המתוכננת בנמלים, שר התחבורה ישראל כץ הגיב הערב (א') בפייסבוק וקרא להסתדרות ולוועדי הנמלים לחזור בהם.

"לא תתיישרו ולא תדברו - לא תקבלו", איים השר. "הנמלים החדשים ייבנו, ואתם תישארו עם נמלים מיושנים ולא יעילים, שאף ספינה לא תעגון בהם. עוד תתחננו להפרטה", כתב כץ בפייסבוק.

שר התחבורה הזהיר את עובדי הנמלים כי לא יעמדו בתחרות מול הנמלים החדשים שיוקמו ובסופו של דבר יביאו לדעיכת חברות הנמל. כץ מתכוון לדון עם הנמלים על השקעות בהיקף מאות מיליוני שקלים שהמדינה מתכננת להשקיע בתחום התשתיות בנושאים כמו רכישת מנופי פריקה חדשים, על-מנת לאפשר להם להתחרות בהצלחה עם הנמלים החדשים.

"אני רוצה לומר לעופר עיני וראשי הוועדים בנמלים שהולכים להכריז על סכסוך עבודה ושביתות - תשכחו מזה! השיטות הישנות לא יעבדו. מאסנו בבריונות, באיומים ובמונופולים שסוחטים את המשק על חשבון הציבור. לא ניכנע לאיומים ולשביתות", דברי כץ.

הודעת ההסתדרות מהיום מעידה על מבוי סתום במגעים שהתנהלו בין יו"ר הסתדרות עופר עיני, לראש הממשלה בנימין נתניהו. על פי חוק, בתוך 14 ימים מהכרזת הסכסוך ניתן יהיה לשבש את עבודת הנמלים עד כדי השבתתם.

עיני התכוון לכנס ביום ראשון שעבר מסיבת עיתונאים דרמטית, לאחר שמשרד התחבורה פרסם באופן חד צדדי וללא הידברות מוקדמת מכרזים להקמת שני נמלי ים פרטיים בסמוך לנמלים הקיימים באשדוד ובחיפה. מספר שעות לפני מסיבת העיתונאים טלפן נתניהו לעיני והזמין אותו לפגישה עוד באותו לילה, ומאז קיימו השניים מספר שיחות ביניהם נוסף לשיחות שהתקיימו במקביל בין מנכ"ל משרד ראש הממשלה, הראל לוקר, ליו"ר האגף לאיגוד מקצועי, אבי ניסנקורן. ההודעה מהיום מעידה כי עיני וההסתדרות לא התרצו מהשיחות עם ראש הממשלה.