אינטל רכשה את עומק אינטראקטיב ב-30-40 מיליון דולר

זאת לאחר השקעה של 14 מיליון דולר בעומק אינטראקטיב

לאחר רכישת Invision, שפיתחה שבב שמיועד לזיהוי תנועה אנושית במרחב, לפני כשנה וחצי, זה היה רק עניין של זמן עד שבאינטל יעשו את מהלך המשלים וירכשו גם את עומק אינטראקטיב הישראלית, החברה שמפתחת יישומים על גבי פלטפורמות חומרה בתחום זיהוי המחוות. כבר מספר חודשים ששתי החברות מנהלות מו"מ וכעת עוברת עומק לידי בעלת הבית החדשה. סכום הרכישה מסתכם ב-30-40 מיליון דולר.

מאינטל נמסר בתגובה כי "הרכישה של עומק תסייע לספר את היכולות שלנו באספקת התנסות יותר ממשית מתחום המחשוב התפיסתי".

עומק הוקמה ב-2007 ע"י שני בני זוג: ג'נין קוטלירוף, מנכ"לית החברה, ובעלה, ד"ר גרשום קוטלירוף. התוכנה של החברה מתבססת על הקלט ממצלמות תלת מימד ותרגום התנועות שנקלטות לתנועות דמות על מסך. הטכנולוגיה לומדת את התנועות ומזהה את החלקים השונים של הגוף. היישומים של החברה משמשים בעיקר לתחום המשחקים או לאפשר שילוט דיגיטלי ללא מגע, אך בחברה התכוונו להיכנס בעתיד גם לטלפוןנים סלולאריים תוך הסתמכות על המצלמות בטלפונים.

במשך השנים הושקעו בחברה 14 מיליון דולר, כאשר את הסבב האחרון שהתבצע לפני כשנתיים הובילה אינטל קפיטל, שהצטרפה למשקיעים הקיימים אז: Chestnut Street, אוורט, ff Ventures, ואקוויטי גרופ. בחודשים האחרונים ניסתה עומק לגייס כספים נוספים למימון הפעילות, אולם ככל הנראה לא הצליחה, לפחות לא בהיקפים שרצתה.

למרות שפונקציונאלית נראה שפריים סנס ועומק מתחרות, הרי החברות מספקות טכנולוגיה משלימה, עם רמות אחרות לגמרי של עומק טכנולוגי. בעבר הסבירה קוטלירוף לגלובס את היתרון של פתרון מהסוג שיש לחברה שלה, לדבריה "אנחנו אומנם מייצרים רק את התוכנה, אבל יודעים לעבוד עם כל חיישן. אם עוד כמה חודשים תצא מצלמה זולה יותר, אפשר עדיין להשתמש בתוכנה שלנו על המצלמות של היצרניות".

ההתמקדות של אינטל בישראל בתחום זיהוי המחוות בא לידי ביטוי לא רק ברכישות. מולי אדן, נשיא אינטל ישראל, אחראי באינטל גם על תחום המחשוב התפיסתי, שבמסגרתו מפותחת הטכנולוגיה סביב ממשקי אדם-מכונה, מה שבא לידי ביטוי גם במערכות לזיהוי מחוות. במרכז הפיתוח של אינטל בחיפה יש כיום כבר 150 עובדים בתחום, ועשרות עובדי עומק צפויים להשתלב במערך. מבחינת אינטל, הרי השאיפה היא לשלב את היכולות "לדבר" עם המחשב באמצעות מחוות אנושיות בכל מחשב אישי.