רביב דרוקר: עדיף 4 טייקונים שישלטו בחדשות ולא שניים

דרוקר, איש חדשות 10, הביע בפייסבוק תמיכה ביוזמה של ארדן לאפשר להוט ו-yes להעלות ערוצי חדשות משלהן - יוזמה שצפויה לפגוע בעיקר בחדשות 10

איש חדשות 10 רביב דרוקר הביע היום (ג') בעמוד הפייסבוק שלו תמיכה ביוזמה של השר גלעד ארדן לאפשר לחברות הוט ו-yes להעלות ערוצי חדשות משלהן.

"יוזמת ארדן לעוד שני ערוצי חדשות מצוינת. ייתכן שהם יהיו עניים, בהיעדר פרסומות, אבל הם גם ירצו להיות לגיטימיים ויצטרכו לספק גם עיתונות רצינית. חוץ מזה, מה עדיף - שני טייקונים ששולטים בתקשורת או ארבעה?", כתב דרוקר, המשדר בחברת החדשות של ערוץ 10 בבעלותם של רון לאודר ויוסי מימן. "כשיש שניים הסיכוי שיהיו יעדים חסינים, רשימה לבנה של אנשים שלא נוגעים בהם, הוא הרבה יותר גדול".

עמדתו של דרוקר היא אישית, שכן אם יש חברה שתיפגע באופן כזה או אחר ממהלך הקמת שתי חברות חדשות נוספות, היא חדשות 10. זאת לאור העובדה שהחברה החלשה יחסית תהווה המוקד הקל ביותר לניסיון לגייס את אנשיה, והצפייה החלשה במשדריה יכולה להיפגע עוד. החברה עשויה גם לספוג את העלייה הצפויה בשכר הטאלנטים בשוק.

מי שטרפד את אישור החוק אתמול (ב') הוא ח"כ מיקי רוזנטל, לשעבר עמיתו של דרוקר בהגשת התוכנית "המקור" בערוץ 10.

דרוקר התייחס גם לפרשת הבושם של נגיד בנק ישראל המיועד, יעקב פרנקל. "סיפור הבושם ופרנקל יהיה מועמד ב-2020 לקשקוש ההזוי של העשור. הרבה כוחות רוצים להעיף את פרנקל. ייתכן מאוד שבצדק, אבל הטמטום הזה הוא פשוט מגוחך. לפי הסטנדרט שרוצים לקבוע כאן, לא יהיה אפשר למנות אדם אחד במדינת ישראל", כך דרוקר.