המלצות חמות: להיחשף לטכנולוגיה באמצעות מניות קטנות

קרן הסל PSCT עוקבת אחר חברות IT קטנות בארה"ב ■ בשנה האחרונה, ובכלל, זו הייתה השקעה משתלמת

בדרך-כלל אנו נוהגים לכתוב כאן על קרנות סל (ETFs) חדשות, שהושקו באחרונה. הפעם נחרוג ממנהגנו ונסקור על קרן הסל ותיקה יותר, שסימולה PSCT, המאפשרת למשקיע חשיפה למגזר הטכנולוגיה בארה"ב באמצעות מניות בעלות שווי שוק קטן באופן יחסי.

מדוע? ראו את הגרף המצורף, שמציג את תשואת PSCT ביחס למדד S&P 500 ולקרן סל שסימולה XLK, אשר משמשת ככלי המרכזי לחשיפה למגזר הטכנולוגיה באמצעות חברות ה-Large Cap. אגב, בדיקה של המצב גם מאז השקת PSCT בשנת 2010 מלמדת על תשואת יתר ביחס לשני מדדי ההשוואה הללו.

תעודת PSCT, ששמה PowerShares S&P SmallCap Information Technology Portfolio, מבוססת על מדד S&P SmallCap 600 Capped Information Technology. הקרן תשקיע לפחות 90% מהנכסים שהיא מנהלת, במניות המרכיבות את המדד האמור.

האינדקס שאחריו התעודה עוקבת, אמור לשקף את תשואת החברות הקטנות של מגזר טכנולוגיית המידע בארה"ב. תחום זה כולל חומרה, תוכנה, אינטרנט, אלקטרוניקה, שבבים וציוד תקשורת. אינדקס זה הוא תת-קבוצה של מדד S&P SmallCap 600, ומשקולותיו מתבססות על שווי שוק החברות, וההתאמות נעשות ברמה הרבעונית.

עוד אפשר לספר על קרן הסל, שדמי הניהול שלה סבירים בהחלט (0.29%) ולא יקרים הרבה מהאלטרנטיבה של חשיפה ל-Large Cap - תעודת XLK (0.18%). החיסרון המרכזי הגלום בתעודה זו ברמה הטכנית, הוא מחזורי מסחר בינוניים ולא יותר. בחצי השנה האחרונה מחזור המסחר היומי הממוצע עמד על כמיליון דולר - סביר, אך רחוק מלהיות מרשים. סך הנכסים, שמנהלת התעודה, עומדים על כ-140 מילון דולר.

קרן הסל מחזיקה בסך הכול 127 חברות - אין החזקה מהותית והחברה הגדולה ביותר נהנית ממשקל של 2.75% בלבד. עם ההחזקות הגדולות ביותר של התעודה נמנות FEI (2.75% כאמור), ViaSat (2.6%), Maximus (2.25%), Microsemi (2.1%) ואחרות. אגב, הנציגה הישראלית היחידה בקרן סל היא מניית CEVA.

חשיפה פחותה לאזורים בעייתיים

אחד הדברים שמשחקים, להערכתנו, לטובת קרן הסל של חברות ה-Small Cap, הוא החשיפה הגיאוגרפית. בקרב מניות החברות הגדולות (מדד S&P 500) מגזר הטכנולוגיה מוכר לצפון אמריקה בסך הכול כ-40% מהמכירות שלו (על פי דיווחי החברות); בעוד אם מחפשים את המקבילה בקרב חברות הטכנולוגיה של מדד S&P 600, אפשר למצוא כי שיעור מכירות זה עומד על כ-62%. המשמעות היא שהחברות הקטנות חשופות פחות לאזורים בעייתיים דוגמת אירופה ושווקים מתעוררים. בהחלט נקודת זכות לטובת הקטנות.

מה הלאה? הנבואה ניתנה לשוטים, אך לפחות כרגע נדמה, כי הצרות באירופה ובשווקים מתעוררים לא תמו, ולכן ייתכן כי מהלך זה ימשיך להיות עדיף על פני החלופה שבחברות הטכנולוגיה הגדולות.

הכותב הוא אנליסט המאקרו הבכיר של בנק ההשקעות אופנהיימר ישראל. אין לראות באמור הצעה או ייעוץ לרכישה ו/או מכירה ו/או החזקה של ניירות ערך, והוא אינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם

מניות הטכנולוגיה
 מניות הטכנולוגיה