אנליסט: שתי המניות הללו עשויות להניב תשואה של 100%

דיק בוו, אחד המומחים לסקטור הבנקאות, ממליץ על חשיפה למניות הבנקים הגדולים בארה"ב ■ זאת חרף העובדה שהוא מעריך כי פעילות הליבה שלהם חלשה מדי

הבנקים הגדולים בארה"ב פרסמו את התוצאות שלהם בימים האחרונים והתמונה שעולה מדוחותיהם היא אופטימית מאוד. כל הבנקים הצליחו לעקוף את התחזיות ובנק ההשקעות גולדמן זאקס שפירסם היום לפני המסחר, דיווח כי הכפיל את הרווח שלו ברבעון השני. לכן, זה לא מפתיע במיוחד שדיק בוו (Bove), סגן נשיא בחברת Reafferty Capital Markets, טוען כי מניות הבנקים יכפילו את ערכן.

לאחר התוצאות המעולות של הבנקים ברבעון השני, מניותיהן נסחרות בגבהים שלא נראו תקופה ארוכה. כך למשל, מניית סיטיגרופ נסחרת סביב שיא של 3 שנים ומניית ג'י.פי מורגן נסחרת קרוב לשיא של כל הזמנים. לכן, השאלה המתבקשת היא האם ברמות הגבוהות הללו כדאי עדיין לקנות את מניות הבנקים?

בוו, הנחשב למומחה לניתוח מניות מסקטור הפיננסים והבנקאות, ממליץ בחום על חשיפה לסקטור זה וסבור כי כמה מניות של הבנקים הגדולים בארה"ב עשויות להכפיל את ערכן. זאת, למרות שלהערכתו פעילות הליבה של הבנקים אינה טובה מספיק. "פעילות הליבה של הבנקים אינה חזקה", לדברי בוו. "פעילות האשראי של הבנקים אינה עולה ומרווחי הריבית ירדו באופן דרמטי".

בוו סבור כי נקודת האור המרכזית ממנה נהנים הבנקים הגדולים כיום והיא הנזילות הגדולה שלהם. מעבר לכך הוא מציין כי להערתכו ברבעונים הבאים הכלכלה האמריקאית תצמח בקצב גבוה יותר, בשל שיפור בסקטור הדיור, האנרגיה והרכב, עניין שישפיע באופן חיובי על רווחי הבנקים.

אז אילו מניות להערכתו עשויות להכפיל את ערכן בטווח הקרוב? בוו סבור כי סיטיגרופ ובנק אוף אמריקה יזנקו ב-100% וגם מניית ג'י פי מורגן עשויה להציג ביצועים טובים.