ספר הבז': כלכלת ארה"ב ממשיכה לצמוח בקצב בינוני עד מתון

הדוח דומה לדוח הקודם, ומפורט בו כי נמשכת ההתרחבות בפעילות הייצור ובהוצאות הצרכנים, וכי תחום הנדל"ן צומח בקצב מתון עד חזק

כלכלת ארה"ב ממשיכה לצמוח בקצב "בינוני עד מתון", כך עולה מספר הבז' שפרסם הערב (ד') הפדרל ריזרב, אשר בודק את התקדמות הפעילות הכלכלית ב-12 מחוזות ה'פד' ברחבי ארה"ב.

הדוח דומה לדוח הקודם, ומפורט בו כי נמשכת ההתרחבות בפעילות הייצור ובהוצאות הצרכנים, וכי תחום הנדל"ן צומח בקצב מתון עד חזק.

הנתונים הללו יצטרפו לנתונים שאוסף ה'פד' בהערכתו את קצב ההתאוששות הכלכלית בארה"ב. מוקדם יותר היום אמר יו"ר ה'פד', בן ברננקי, בעדותו החצי שנתית בקונגרס כי תאריך סיום תוכנית רכישות האג"ח אינו חקוק באבן. "אני מדגיש זאת", אמר, "מפני שרכישות האג"ח שלנו תלויות בהתפתחויות הכלכליות והפיננסיות. בשום פנים הן לא במסלול קבוע".

עוד הוא חזר על עמדתו כי אם התנאים בשוק העבודה ישתפרו בקרוב יהיה ניתן לצמצם את הרכישות מאוחר יותר השנה, ולהפסיק אותן לגמרי ב-2014. "מצד שני", אמר ברננקי, "אם התחזית לשוק העבודה תעשה טובה פחות, אם האינפלציה לא תחזור לאיזור ה-2% או אם התנאים הכלכליים, שנעשו מסובכים לאחרונה, לא יאפשרו לנו להשיג את מטרותינו, הקצב הנוכחי של הרכישות עשוי להמשך".