גיל שויד: צ'ק פוינט בישראל בעיקר בגלל מדיניות המס

צ'ק פוינט פרסמה היום את דוחותיה לרבעון השני של השנה - רשמה צמיחה של 4% בהכנסות ושמרה על יציבות ברווח נקי - 151 מיליון דולר

חברת אבטחת המידע צ'ק פוינט פרסמה היום (ה') את דוחות הרבעון השני של השנה, ועקפה במעט את ממוצע תחזיות האנליסטים בשורת ההכנסות והרווח. החלק המעניין יותר נערך דווקא במסיבת העיתונאים, שבה התייחס מייסד ומנכ"ל החברה, גיל שויד, להטבות המס שקיבלה החברה מהמדינה, במסגרת חוק עידוד השקעות הון, שהסתכמו בכ-1.65 מיליארד שקל בין השנים 2006-2011.

"למדינת ישראל הייתה מדיניות לעידוד חברות להעביר לכאן את עסקיהם. זה שאנחנו בוחרים למקם את מרכז הפעילות שלנו כאן, זה לא מובן מאליו. עשינו מאבק להביא עובדים מחוץ לישראל, ולרכז כאן את הפעילות. בזכות הפעילות הזאת צ'ק פוינט, ועוד חברות כמונו, הביאו לישראל הרבה יותר עסקים והכנסות. אני יכול להגיד שבפרספקטיבה היסטורית, לפני 20 שנה, כששקלנו היכן לרכז את הפעילות ולרשום את עצמנו, למדיניות המס של מדינת ישראל הייתה משקל רב בהחלטה להישאר כאן".

שויד התייחס גם לגובה ההטבה שקיבלה החברה מהמדינה. "המספר של ההטבה במס לא עומד מול המספרים שצ'ק פוינט הביאה לישראל. בשנתיים האחרונות אנחנו משלמים כפול ממה שהיה נהוג במדיניות הישנה, כך שכל הכותרות מתייחסות למצב שנגמר אצלנו לפני שנתיים".

לאחרונה הודיעה חברת מלאנוקס על מחיקתה מהמסחר בת"א, כך שהיא תמשיך להיסחר בוול-סטריט בלבד. האירוע ריכז עניין רב, ושויד אמר היום בהקשר זה כי "לחברות טכנולוגיה ישראליות ששוקלות להנפיק הייתי ממליץ ללכת לארה"ב ולא לישראל, כיוון ששם נמצאים המתחרים והמשקיעים שרלוונטיים לשוק שלהם". בהמשך הוסיף שויד כי "אנחנו מדינה קטנה עם שוק הון קטן. כמה אחוז כבר יכול להיות מושקע כאן בחברות טכנולוגיה? זה לא אומר שהשוק כאן לא טוב ושאין פה אנשים חכמים ומוכשרים, הבעיה היא הגלובליות, ולצערי השוק כאן לא אטרקטיבי לחברות גלובליות".

3.57 מיליארד דולר בקופת המזומנים

באשר לדוחות, צ'ק פוינט סיפקה תוצאות שעמדו ברף העליון של התחזית שפרסמה בדוחות הרבעון הראשון. הכנסות החברה עמדו על 340 מיליון דולר, עלייה של כ-4% ביחס הרבעון המקביל.

הרווח הנקי על בסיס GAAP עמד על 151 מיליון דולר - כמיליון דולר יותר לעומת הרבעון המקביל. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון השני עמד על כ-205 מיליון דולר, גידול של 30% ביחס לתזרים המזומנים ברבעון המקביל.

ברבעון החולף ביצעה צ'ק פוינט רכישה חוזרת של מניות בהיקף של כ-143 מיליון דולר, ובקופתה היו בסוף חודש יוני כ-3.57 מיליארד דולר.

צ'ק פוינט סיפקה תחזיות לרבעון הבא, ולפיהן הכנסותיה ברבעון השלישי יהיו בטווח של 330-350 מיליון דולר, והרווח נקי ((Non-GAAP של 160-170 מיליון דולר.

צ'ק פוינט נסחרת לפי שווי של 10.6 מיליארד דולר בנאסד"ק, לאחר עלייה של 8.6% במנייתה מתחילת השנה.

המספרים של צ'קפוינט
 המספרים של צ'קפוינט