לאומי: להחזיק במניות שותפויות הגז מעל למשקלן בשוק

"זאת, בשל הביקוש הקשיח לגז והתלות הנמוכה שלו במצב המאקרו-כלכלי" ■ בנק הפועלים: "גם בחודשים הקרובים תימשכנה החולשה בנפח המסחר"

"גם בחודשים הקרובים תימשכנה החולשה בנפח המסחר בשוק והתנודתיות הנמוכה, כשחודשי הקיץ מאופיינים על פי רוב במגמות אלו. העדר קטליזטורים לשוק יקשו על התרחבות בנפח המסחר ועל קביעת מגמה מבוססת לשוק בטווח הקרוב", כך מציינים היום (ו') כלכלני בנק הפועלים בסקירתם השבועית.

שבועיים לפתיחת עונת הדוחות לרבעון השני באחד העם, מעריכים בבנק הפועלים כי "התמונה שתעלה מן הדוחות תמשיך להיות מעורבת, ולהצביע על ההאטה בכלכלה המקומית והגלובלית. בחלוקה ענפית, אנו צופים שיפור בתוצאות בענפי הביטוח, הנדל"ן ויצרניות המזון, ומגמה מעורבת ביתר הענפים.

"לאור זאת, אנו ממשיכים להמליץ על חשיפה בינונית ברכיב המנייתי בתיק ההשקעות, כשאת החשיפה המנייתית מומלץ לבצע דרך מדדים, ופחות דרך מניות ישירות. מבין המניות השונות, אנו רואים העדפה להשקעה במניות דפנסיביות ובמניות המאופיינות בחלוקת דיבידנד גבוהה, אשר תפצה על הדשדוש שיאפין להערכתנו את השוק גם בטווח הקרוב. כמו כן, אנו סבורים כי את הסיכון בחשיפה לחברות עדיף ליטול באמצעות מניות על פני אג"ח קונצרניות".

כלכלני בנק לאומי מציינים כי "בטווח הקצר המסחר בשוק המקומי יושפע בעיקר מהמגמה מעבר לים. זו סביר שתתנהל על רקע פרסום נתוני מאקרו בארה"ב. עוד ישפיע האופן בו יתפסו המשקיעים את השלכתם של אלו על אסטרטגית היציאה ממדיניות ההרחבה הכמותית. בהמשך, תשפיע על המסחר מדיניות הנגיד החדש באשר לשיעור הריבית במשק. זו, צפויה להשפיע על אטרקטיביות ההשקעה בבורסת ת"א ועל רמת תיאבון הסיכון של המשקיעים".

בנוגע לסקטור האנרגיה בשוק ההון המקומי, מציינים בלאומי כי "אנו ממליצים על אחזקה בסקטור, בשותפויות ומניות להן זכויות במאגרים מאומתים, מעל משקלו בשוק. זאת, בשל הביקוש הקשיח לגז והתלות הנמוכה שלו במצב המאקרו-כלכלי. מנגד, אנו מאמינים כי השקעה במאגרים שאינם מאומתים מתאימה אך ורק למשקיעים ספקולטיביים. זאת, בשל היותה מסוכנת יותר ומתאפיינת בתנודתיות גבוהה במסחר, בהתאם לדיווחים מאסדות הקידוח".