חשבון בבקשה: ברוקלין נטס תשבור העונה את שיאי השכר ב-NBA

"פורבס": הסגל של הקבוצה יעלה למיכאיל פרוחורוב כ-180 מיליון דולר ■ האם זה יספיק על מנת לשבור את ההגמוניה של הניקס בניו יורק, או אולי אפילו לאליפות?

ביום חמישי האחרון הציגה ברוקלין נטס את שלושת שחקני הרכש החדשים והנוצצים שלה, שהגיעו מבוסטון סלטיקס: קווין גארנט, פול פירס וג'ייסון טרי (ר' תמונה). מי שהגיע במפתיע למסיבת העיתונאים הוא מיכאיל פרוחורוב, הבעלים של הקבוצה, שנחת היישר ממוסקבה. ואיש העסקים הרוסי? הוא לא היסס לשחרר מיד הצהרת כוונות: "אני אוכל להיות גאה רק לאחר שניקח את האליפות. עבורי יש רק מקום אחד: המקום הראשון".

על מנת להגשים את היעד האמביציוזי הזה, צפוי פרוחורוב להעמיד בעונה הקרובה את תקציב השכר של הנטס על כ-103 מיליון דולר ברוטו, הגבוה ביותר בליגה, כך לפי הערכת המגזין "פורבס". המשמעות: עלות סגל של כ-180 מיליון דולר, אם לוקחים בחשבון גם את תשלומי ה"מס לוקסוס" ב-NBA, שיצמחו בעונה הקרובה באופן משמעותי.

אגב, שני שיאני השכר בנטס בעונה הקרובה לא יהיו השחקנים החדשים מבוסטון, אלא דווקא הרכז דרון וויליאמס שירוויח 18.4 מיליון דולר, והסמול פורוורד ג'ו ג'ונסון, שיהנה מ-21.4 מיליון דולר.

בכך, הנטס צפויים לשבור שיא שכר חדש, שהיה שמור עד היום ליריבה העירונית, ניו יורק ניקס: בעונת 2005/06 עמד סך השכר של הניקס על 126 מיליון דולר, שהצטרף ל"מס לוקסוס" בגובה של 37.2 מיליון דולר.

למרות שבעונת 2012/13, הראשונה של הנטס בברוקלין (לפני כן, בין 1977 ל-2012, הם שיחקו בניו ג'רזי), נרשמה עלייה בכל מדדי ההכנסות של הקבוצה, הרי שהמחזור שלה עדיין לא מספיק גבוה על מנת לממן השתוללות שכר כזאת, שמגיעה יחד עם תפעול שנתי שאמור לעלות כ-65 מיליון דולר, ותשלומי ריבית על האולם החדש של הקבוצה (ה"ברקליס סנטר"). על-פי "פורבס", בהתחשב בכל הפרמטרים האלו, ההפסד התפעולי של הנטס צפוי להגיע בעונת 2013/14 ליותר מ-50 מיליון דולר.

הכסף הזה שישים פרוחורוב אולי יביא הצלחות, אבל יתקשה לקנות מסורת, כפי שהדגימה העונה האחרונה: בעוד ניו יורק ניקס רושמת כבר יותר משלוש שנים רצופות סולד-אאוט ב"מדיסון סקוור גארדן", הרי שהקבוצה החדשה מברוקלין הסתפקה בתפוסת קהל של 97% במהלך השנה החולפת - למרות מחירי כרטיסים הנמוכים פי 2 מאלו של הניקס. בנוסף, הרייטינג של הניקס בטלוויזיה היה גבוה פי 3 מזה שנרשם במשחקים של הנטס.