ואנגארד: כך תוכלו לייצר תשואה עודפת על ההשקעות שלכם

שון הגרטי, מנהל השקעות בואנגארד (Vanguard) טוען כי עלויות ההשקעה גוזלות נתח נכבד מהתשואה של המשקיעים ■ לכן, הוא מממליץ על קרנות סל (ETF), בהן העמלות נמוכות באופן ניכר מאפיקי ההשקעה האחרים

אחת הבעיות הגדולות של המשקיעים היא העלויות הכרוכות בתהליך ההשקעה. עלויות אלה שכוללות עמלות למתווכים השונים, עלולות להפחית מהתשואה ולהפוך את ההשקעה ללא כדאית. בחברת ואנגארד (Vanguard) אחת מחברות ההשקעה הגדולה בעולם, ממליצים על השקעה בקרנות סל (ETF).

ואנגארד ידועה בהשקעות הפסיביות שלה, כלומר בקרנות סל העוקבות אחר סקטורים או מדדים. עם זאת החברה מנהלת גם השקעות אקטיביות, באמצעות קרנות מנייתיות. שון הגרטי, מנהל השקעות בואנגארד, טוען כי המפתח ליצירת ביצועי יתר היא העלות. "ביצענו מחקרים שונים על עלויות ומצאנו כי עלויות השקעה נמוכות הן הדרך היחידה ליצור תשואות עודפות ללקוחות שלנו ולהיות מנהלי השקעות מוצלחים".

לדבריו, כאשר אתם רוכשים נכס בשוק המניות, העלות היא הדבר היחיד שידוע וכל שאר הגורמים נקבעים בעתיד. "לכן עלויות ההשקעה הן דבר מאוד חשוב בכל השקעה שלכם, אך בייחוד בניהול השקעות פעיל", הוא מציין. וכיצד תוכלו לחתוך עלויות? לעפמיפ, במקום לרכוש קרן נאמנות או מספר מניות הקשורות לסקטור מסוים, הגרטי ממליץ על קרנות סל עם עלויות נמוכות. לטענתו קרנות מסוג זה משיגות כמעט תמיד תשואות עודפות.

ישנם קרנות סל רבות העוקבות אחר מדדים וסקטורים שונים. XLF היא קרן סל המשקיעה בבנקים וחברות פיננסיים בארה"ב, בהתפלגות: 47.2% בנקים, 26% ביטוח, 13.5% ריט, 11.5% שירותים פיננסיים. HDV היא קרן סל המשקיעה בחברות בארה"ב המחלקות דיבידנד. בין הסקטורים הבולטים שבה: פארמה 28.5%, מוצרי צריכה 24.5%, טלקום 17% ותשתיות 15%. בין החברות המוחזקות: AT&T פייזר, פרוקטר אנד גמבל, ג'ונסון אנד ג'ונסון, אינטל, פיליפ מוריס ואלטריה ומרק.

XHB קרן סל המשקיעה בחברות בנייה וכאלה המספקות שירותים ומוצרים לבית בארה"ב. כ-28% מהחברות בתעודה הינן חברות בניה, 15% מספקות חומרי גלם לבניה, 20% קמעונאות, 13% מתחום הריהוט.