מפת דרכים לעונת הדוחות: אפל תעקוף את התחזיות?

עד כה, 65% מהחברות שדיווחו עקפו את תחזיות הרווח ו-51% עקפו את תחזיות ההכנסות ■ אפל צפויה לדווח של רווח של 7.31 דולר למניה ■ מצעד המדווחות היום: מקדונלד'ס, נטפליקס, טקסס אינסטרומנטס ועוד

לראשונה מזה מספר שבועות, בכירי ה'פד' שומרים על פרופיל נמוך ואינם יוצאים בהצהרות פומביות בכל הנוגע למדיניות המוניטרית העתידית של הבנק המרכזי. לכן, אנליסטים רבים מעריכים כי השבוע עונת הדוחות לרבעון השני, הנמצאת בעיצומה, תהיה הגורם המרכזי שישפיע על כיוון המסחר בוול סטריט.

אז אילו חברות צפויות לדווח השבוע? עד כה כ-20% מהחברות הנסחרות במדד ה-S&P 500 דיווחו. השבוע ידווחו חברות ענק כגון אפל, מקדונלדס, בואינג, קטרפילר, פפסיקו ופייסבוק.

כאשר עורכים סיכום ביניים של עונת הדוחות, ניתן לומר שהיו מספר מהמורות, ואנליסטים מעריכים כי יהיו אכזבות נוספות בהמשך. זאת, חרף העובדה ש-65% מהחברות שדיווחו עד כה עקפו את תחזיות הרווח ו-51% עקפו את תחזיות ההכנסות, כך לפי נתונים של תומפסון-רויטרס. "מנהלי החברות עושים זאת שוב, הם מנהלים את הציפיות בצורה טובה", טוען סאם סטובל, אסטרטג השקעות ראשי בחברת S&P/Capital IQ. "הציפיות היו לעלייה של 2.9% ברווחי החברות ולאחרונה ראינו שהציפיות עלו ל-3.9%. אם ההיסטוריה חוזרת על עצמה, אז אנו נראה עלייה של כ-4%-5% ברווחי החברות".

עם זאת, סטובל מעריך שצפויה אכזבה בשורת ההכנסות. "בהתחלה צפינו לעלייה של כ-0.5% בהכנסות. כעת אנו מעריכים כי תחול ירידה של כ-1.2%-2.4% בהכנסות".

אפל תעקוף את התחזיות?

לאחר שבסוף השבוע דיווחו מיקרוסופט וגוגל , שאכזבו, היום (ב') ידווחו בין היתר מקדונלד'ס , נטפליקס , טקסס אינסטרומנטס וקימברלי קלארק.

עם זאת, גולת הכותרת השבוע תהיה הדוחות של אפל , שצפויה לדווח מחר (ג') על רווח של 7.31 דולר למניה. באותו היום ידווחו גם AT&T , דומינוס ו-UPS .

ביום ד' יפרסמו בואינג , קטרפילר , פייסבוק , קוואלקום. ביום ה' יפרסמו ג'נרל מוטורס , סטרבקס ,3M ואמזון .