דיוטי פרי: ג'יימס ריצ'רדסון תשלם 4.26 מיליארד שקל

החברה תשלם סכום עתק של 169.381 מיליון דולר בשנה, 609 מיליון שקל ■ במשך 7 שנות המכרז מדובר בסכום של 4.26 מיליארד שקל

חברת ג'יימס ריצ'רדסון היא הזוכה במכרז שקיימה רשות שדות התעופה היום (ה') להפעלת הדיוטי פרי בנתב"ג. מדובר באולמות המכירה המרכזיים בשדה התעופה שמרכזים את עיקר מכירות התיירים.

החברה תשלם סכום עתק של 169.381 מיליון דולר בשנה, 609 מיליון שקל. במשך 7 שנות המכרז מדובר בסכום עתק של 4.26 מיליארד שקל. לג'יימס ריצ'רדסון ניתנה אופציה לשלוש שנים נוספות ובמקרה זה היא תשלם 6 מיליארד שקל.

בפועל סכומים אלה משולמים כדמי שכירות של שטחי המסחר בנתב"ג והם מעידים על הפדיון הגבוה במיוחד של הדיוטי פרי.

יצוין כי סכום המינימום במכרז עמד על 150 מיליון דולר לשנה. עוד יש לציין כי אשתקד שילמה החברה 166 מיליון דולר.

קבוצת החברות של "ג'יימס ריצ'רדסון" נוסדה בשנת 1892 במלבורן אוסטרליה. בשנת 1952 רכשה משפחת מנדי מהמשפחה המייסדת את אחזקותיה בחברת "ג'יימס ריצ'רדסון" והיא ממשיכה להחזיק בחברה בבעלות פרטית מלאה, מאז ועד היום.

ג'יימס ריצ'רדסון פועלת בישראל משנת 1988, כשלוחה של החברה האוסטרלית. מערך החנויות שמפעילה החברה כולל קוסמטיקה, משקאות, מוצרי טבק, מוצרי שוקולד וממתקים, ספורט, אופנה ודרגסטור. החברה מפעילה בנתב"ג 7 חנויות דיוטי פרי הפטורות ממכס ועוד חנות דראגסטור וממתקים באולם שחקים.

בנוסף לנתב"ג, מפעילה ג'יימס ריצ'רדסון חנויות "דיוטי פרי" במעברי הגבול נהר הירדן וטאבה, חנויות בנמלי חיפה ואשדוד - כולל מערך לאספקת צידה לצוותי אוניות. כמו כן מפעילה החברה חנויות "דיוטי פרי" באוניות נופש ועגלות "דיוטי פרי" במטוסי נוסעים.

ברשות שדות התעופה אומרים כי במכרז השתתפו חברות בינלאומיות ומקומיות מובילות בעלות ניסיון בתחום מכירת מוצרי "דיוטי פרי" בשדות תעופה - תחום ה- Travel Retail וחברות ענק מהמובילות בעולם בהפעלת מתחמי "דיוטי פרי" גדולים.

נמל התעופה בן גוריון נמנה עם השדות התעופה המובילים בעולם במכירות דיוטי-פרי לנוסע עם ממוצע מכירות בחנויות של כמיליון דולר ביום.

בנתב"ג עוברים מדי שנה מעל 6 מיליון נוסעים היוצאים בדרכם לחו"ל.