דירוג "פירמה": הפרסומות המוצלחות והבלתי נשכחות בקולנוע

יצאתם לקולנוע, צפיתם בסרט והתפנקתם בכיסאות ה-VIP ■ בבוקר שאחרי, מתברר שלא שכחתם אילו פרסומות ראיתם לפני הסרט ■ המדד החדש של "פירמה" וסינמה סיטי באמצעות חברת TRI בוחן את כוחו של הפרסום בקולנוע

מדד חודש יוני מציג את תוצאות המחקר אשר נערך בקרב צופים שביקרו בבתי הקולנוע של סינמה סיטי ברחבי הארץ במהלך סוף השבוע האחרון של חודש יוני. המחקר נערך באמצעות האינטרנט במהלך סוף השבוע של ה-28 ביוני, ובמסגרתו נדגמו 498 צופים.

המחקר מייצג טעות דגימה מרבית של כ-4.5% ברמות הביטחון המקובלות. הממצאים במחקר זה ממשיכים להראות כי הקולנוע מצליח לייצר זכירות גבוהה והבנה טובה של המסר של הפרסומות.

במקום הראשון מבין הפרסומות המוצלחות נמצאת הפרסומת של סטודיו C - "אישה חטובה". הפרסומת, שבנויה בשפה של המותג, מניעה לפעולה באמצעות המחשה של הנשים המתאמנות בסטודיו ולא מוותרות לעצמן עד שהן מגיעות לגזרה חטובה.

במקום השני מתמקמת הפרסומת של בירה קרלסברג עם המיתוג החדש של "איכות ללא פשרות", שבא לידי ביטוי בדמותו של ג'יי. סי. ג'ייקובסן, מייסד חברת הבירה, שלא התפשר מעולם עד שיצר את הבירה המושלמת.

הפרסומת של יונדאי ממשיכה להישאר בצמרת הפרסומות המוצלחות חודש שני ברציפות, עם מגוון הדגמים הגדול שמתאים לכל משפחה.

במקום הראשון במדד הפרסומות הבלתי נשכחות נמצאת שוב הפרסומת של מקדונלד'ס עם סדרת "ביג אמריקה" בגרסה המקוצרת שלה. במקום השני נמצאת הפרסומת של בנק לאומי לעסקים עם דור העתיד של הילדים שחולמים להקים עסק משל עצמם. הפרסומת לחברת yes נמצאת במקום השלישי עם שירות ה-Multi room החדש, המאפשר צפייה בתוכניות מוקלטות מכמה מקומות בבית.

שולפים מהזיכרון

מדד "הפרסומות המוצלחות והבלתי נשכחות בקולנוע" בוחן בקרב צופי הקולנוע ברשת סינמה סיטי את זכירות הפרסומות אליהן נחשפו לפני הצפייה בסרט. בחינת הזכירות (הבלתי נשכחות) נעשית בצורה נעזרת תוך כדי תיאור מילולי קצר של תוכן הפרסומת. בהמשך נבחנת היכולת שלהם להבין את המסר שהפרסומת ניסתה להעביר (עד כמה מוצלחות היו הפרסומות).

כמות הכרטיסים הנמכרת בבתי הקולנוע של סינמה סיטי מהווה למעלה מ־40% מסך כרטיסי הקולנוע שנמכרים בבתי הקולנוע בישראל, ולכן היא מייצגת בצורה טובה את כלל המבקרים בבתי הקולנוע בארץ.

המתודולוגיה שמשמשת אותנו בביצוע המדד היא DAR) day after recall). מתודולוגיה זו מבוססת על התיאוריה לפיה במהלך "היום שאחרי" הצפייה בפרסומת, הצרכן מסוגל עדיין לשלוף מזיכרונו את הפרסומת ואת תוכנה, ולכן התשאול הצמוד למועד החשיפה לפרסומת מעניק דיוק מרבי לדיווח של הצרכן ולסיכוי שזו החשיפה העיקרית שלו לפרסומת.

מדד פרסומות יולי
 מדד פרסומות יולי