UBS: אין סיכוי להתאוששות במניית כיל בטווח הנראה לעין

האנליסט רוני בירון טוען כי בתרחיש בו מחיר האשלג יישאר על 350 דולר לטון, מניית כיל צריכה להיסחר סביב 32.5 שקל בלבד

האנליסט רוני בירון מ-UBS פרסם היום (ג') התייחסות לנפילה במניית כיל נוכח הזעזוע בשוק האשלג העולמי, ומדבריו עולה כי אין סיכוי להתאוששות במניית כיל בטווח הנראה לעין גם בתרחיש בו מחיר האשלג יעמוד על 350 דולר לטון.

אורלקלי פרשה מקרטל האשלג BPC ומנכ"ל החברה אמר היום כי החברה מתכננת להגדיל את הייצור ואת המכירות על חשבון ירידה במחיר. הוא העריך שמחיר האשלג יירד ל-350 דולר לטון השנה ומתחת ל-300 דולר לטון בהמשך.

בירון, שהחזיק בהמלצת "קנייה" על מניית כיל עם מחיר יעד של 46 שקל, טוען כי פוטנציאל הירידה במחיר האשלג הינו עד ל-288 דולר לטון, אך המחיר עלול לרדת עוד מעבר לכך. במבט לטווח ארוך יותר, בירון מעריך שלחץ המחירים לא צפוי להחזיק מעמד.

"מוקדם מדי לקבוע שרמת המחירים עליה מדברים תישאר לטווח הארוך בשל היעדר מלאי חדש", כתב בירון.

בירון מנסה לגזור את מחיר היעד למניית כיל בהתבסס על מחירי האשלג השונים עליהם מדברים היום בשוק. הוא לוקח בחשבון תמלוגים למדינה של 15% (סוגיה שתיבחן השנה על ידי ועדת ששינסקי 2) ומעריך כי אם מחיר האשלג יירד ל-300 דולר לטון אזי מניית כיל תרד ל-26 שקל בלבד. בתרחיש אופטימי יותר של הישארות מחיר האשלג ברמה של 350 דולר לטון, מניית כיל אמורה להיסחר סביב 32.5 שקל, כלומר כ-8% מעל מחיר המניה היום לאחר הקריסה, אך רחוק מלהחזיר את ההפסדים הנגרמים היום למשקיעים.

"אם מחיר האשלג ייפול בחדות, אנו מאמינים שוועדת ששינסקי 2 תתקשה להעלות את התמלוגים באופן מהותי", כותב בירון.