אולמן: חודש מו"מ בין דנקנר לאלשטיין מבלי ליידע נושי IDB

המשקיף החיצוני מטעם ביהמ"ש בדוח שהגיש לשופט: "ניכר כי ניתן להגיע להסכמות בין הצדדים כפוף לוויתורים נדרשים על דנקנר (בעיקר) בסוגיות העוסקות בשליטה ובניהול הקונצרן"

יומיים לאחר שהגיש אייל גבאי, המומחה הכלכלי מטעם ביהמ"ש באי.די.בי את הדוח שלו לגבי מתווה החוב הרצוי בחברה, הגיש היום עו"ד חגי אולמן את המלצותיו לשופט המחוזי איתן אורנשטיין.

מהדוח של אולמן עולה כי הוא מיישר קו עם עמדתו של גבאי לפיה בהעדר התקדמות מספקת בנושא גיוס הון לאי.די.בי פתוח, על מחזיקי אג"ח של החברה האם - אי.די.בי אחזקות "ליטול את המושכות ולפעול בעצמם לשם גיוס הון...זאת בהתייחס לקיומה או אי קיומה של עסקת כלל".

זאת ועוד, אולמן מצביע על חידוש המו"מ בין בעל השליטה הנוכחי בחברה - נוחי דנקנר לבין מי שהסתלק לאחרונה משותפות עתידית עמו - איש העסקים אדוארדו אלשטיין. "לאחרונה מתנהל דין ודברים בין מי מטעמו של דנקנר למי מטעמו של אלשטיין בניסיון להגיע להסכמות בין צדדים אלו בכל הנוגע לניהול ושליטה בקונצרן ביום שאחרי השקעת אלשטיין בקבוצה, אם תהיה".

אולמן מוסיף וכותב כי הוצגה בפניו תכתובת לרבות מהימים האחרונים ובהן הצעות שטרם קרמו עור וגידים. "ניכר כי ניתן להגיע להסכמות בין הצדדים כפוף לוויתורים נדרשים על דנקנר (בעיקר) בסוגיות העוסקות בשליטה ובניהול הקונצרן".

אך עם זאת, מציין המשקיף כי בניגוד לעמדתו בחרו הצדדים שלא לערב את נושי אי.די.בי אחזקות בחידוש המו"מ ביניהם, פרט מהותי להתקשרות הזו. לגבי כוונתו של דנקנר לגייס משקיע חיצוני לאי.די.בי פתוח בהיקף של 800 מיליון שקל, מציין אולמן כי הובא בפניו "מסמך סודי שאינו מחייב".