האנשים שהרוויחו אמש 11,066% ביום מדהים בוול סטריט

פוטאש ומניות הדשנים קרסו אמש בוול סטריט - אך יש מי שהרוויח מזה לא מעט כסף

המשקיעים במניות הדשנים ירצו מאוד לשכוח את יום האתמול בשל הנפילה במניות הסקטור לאחר שאורלקלי פירקה את קרטל האשלג BPC. מניות הדשנים כגון כיל , פוטאש ואגריום צללו, אך כמו תמיד יש גם מרוויחים ובמקרה הזה - מי שהחזיק באופציות PUT על אותן מניות בוול סטריט.

כידוע, ניתן להרוויח מירידה בשער מניה על-ידי החזקת אופציות PUT על אותה מניה או לחלופין פוזיציית שורט (מכירה בחסר) של המניה. אמש בוול סטריט היה זה יום חגם של המשקיעים שהימרו נגד פוטאש, שצללה ב-16.5%, ובמיוחד אלה שהחזיקו אופציות PUT רחוקות מהכסף.

אותן אופציות קטנות, שחלקן נסחרו במחיר של סנטים בודדים בשל הסיכוי הקטן למדי שפוטאש תקרוס באופן כה חד ומפתיע, טסו אמש במסחר בוול סטריט באלפי אחוזים, כאשר באחת האופציות נרשמה עלייה חדה של 11,066%. מדובר באופציית PUT עם מחיר מימוש של 35 דולר שפוקעת ב-2 באוגוסט, כלומר בשבוע הבא. הסיכוי שמניית פוטאש, שנסחרה עד אתמול בשער של כ-38 דולר, יצלול לפתע אל מתחת ל-35 דולר עד יום ב', היה בבחינת תרחיש דימיוני. אלא שהמציאות עלתה על כל דימיון - והאופציה זינקה.

אופציות אחרות שבלטו - אמנם במחזורים נמוכים יש לציין - הן אופציית PUT במחיר מימוש של 33 דולר שפוקעת גם כן ב-2 באוגוסט, ששערה זינק אמש ב-8,400%. אופציית PUT במחיר מימוש של 35.5 דולר טסה 5,400% והאופציה במחיר מימוש 36.5 דולר המריאה 6,260%.

מנגד, משקיעים שהחזיקו באופציות CALL (אופציית רכש) על המניה והימרו על שערים גבוהים יותר בהם היא תיסחר - הפסידו בענק. כך, למשל, אופציית CALL במחיר מימוש 37 דולר שפוקעת בשבוע הבא קרסה 98.2% ובאותו שיעור צנחו אופציות CALL במחירי מימוש דומים.

הגולשים ברשת סערו אמש נוכח רכבת ההרים במניות הדשנים ובאופציות. אחד הגולשים כתב בפורום באתר פיננסי: "פוטין יהרוג את מוזאיק ופוטאש. צפו לפיטורים בקנדה ובארה"ב". גולש אחר העיר: "תפתחו שורט ותישארו בשורט". גולש אחר העלה את האפשרות שמשקיע או משקיעים ברוסיה או בביילרוס, שידעו על ההודעה הצפויה של אורלקלי, התכוננו בהתאם יום לפני כן וגרפו הון מקריסת מניות הדשנים.