מנסרה של תוכן: לאגד את כל המידע החברתי לפלטפורמה אחת

במקום לשלוח את הגולשים לכמה ערוצי תוכן של המותג, חברת פריזמה מאגדת הכול במקום אחד

לגולש הממוצע קשה עד בלתי אפשרי לעמוד בקצב ולהישאר מעודכן בכל מה שקורה מסביבו בשטף המידע ברשת. זה מה שהביא את אורי מגן וארז יחזקאל, שהקימו את חברת פתרונות הסושיאל moog.it, להקים חברה חדשה בשם Prezma. הרעיון שעומד מאחורי החברה הוא לאגד תחת קורת גג אחת כמה מקורות מידע חברתיים מרחבי האינטרנט, לתוך פלטפורמה אינטרנטית חוצת מכשירים אחת.

"תיקח כל נושא היום - ממשחק כדורגל, דרך אירוע חדשותי ועד לבילוי בפאב השכונתי - ובכל אחד כזה יהיו כמה מוקדים של תוכן. אם נשלב אותם יחד, נוכל ליצור סיפור שהוא דינמי, מתמשך וחי", מסביר מגן. "מנגד, אם נסתכל על כל אחד מהסיפורים בצורה צרה יותר, לא נוכל לקבל את התמונה המלאה".

פריזמה פועלת בשני מישורים: המסחרי והאישי. בפן המסחרי היא עובדת מול מותגים כמו קוקה-קולה, להקת People Voca או עיריית תל-אביב, ומאפשרת להם לאגד עדכונים ממקורות מידע חברתיים כמו פייסבוק, טוויטר, יו-טיוב ואינסטגרם למקום אחד. לדברי מגן, "המערכת בנויה באופן כזה, שכל פלטפורמה חדשה תהיה מחר הדבר הבא, נוכל להתחבר אליה בזמן קצר".

את המקורות השונים מותג יכול להציג תחת אתר פריזמה, בלשונית מיוחדת בעמוד פייסבוק של המותג או בכל מקום אחר. איגוד התכנים במקום אחד נקרא בפריזמה Pack ובעברית "חבילת תוכן". גולש שירצה לעקוב אחר חבילה זו, יכול ללחוץ על כפתור Pack והוא מוסיף אותו למועדפים שלו תחת אתר פריזמה.

חבילות תוכן מותאמות אישית

אבל כאן לא נגמר הסיפור. הגולש אמנם מקבל מקור אחד שמאגד את כל התמונות, העדכונים והחדשות של מותג מסוים, אך מבחינת המותג ניתנת לו גם האפשרות לייצר לידים ומכירות מאותו גולש. בסמוך לכל עדכון שכזה, ניתן לשלב כפתור שיכול להוביל למכירת כרטיסים, השארת פרטים וכדומה.

ברמת השימוש האישית, מסביר מגן, העיקרון דומה לכך שהגולש עצמו יכול לייצר חבילות תוכן לפי ראות עיניו ותחומי העניין שלו. "הכניסה למערכת היא באמצעות פרופיל הפייסבוק, כך שחבילות התוכן המוצעות הן מותאמות אישית בהתאם לתחומי העניין שלך", מציין מגן.

לצד מקורות המידע הרשמיים של המותג, ניתן לשלב גם מקורות מידע כלליים של אותו תחום או של אנשים מוכרים שקשורים לתחום. "אם אני למשל מותג אופנועים, אז אני יכול להגדיר את כל התחום או לבחור ספציפית פרזנטורים של המותג שלי ולהביא את העדכונים שלהם מטוויטר, למשל", מסביר מגן.

בנוסף, פריזמה מאפשרת שילוב של מקורות מתוכן גולשים. "יש תכנים מאינסטגרם של אנשים לא מוכרים, אבל שהם קנו עכשיו אופנוע ומעלים תמונה של הנסיעה הראשונה, אז אפשר להגיע אליהם דרך מילות מפתח, האשטגים ודרכים נוספות". בשורה התחתונה, מסביר מגן, "במקום לשלוח את הגולש לכמה ערוצי תוכן של המותג, פריזמה מרכזת את זה במקום אחד ובצורה אסתטית".

המודל העסקי

מותגים משלמים תשלום לרישיון חודשי עבור השימוש במערכת ובמקביל פרסומות מותאמות אישית לגולשים לפי העניין שגילו בעמוד המותג של פריזמה, לפי מודלים קיימים (כמו כמות קליקים, חשיפות וכו').

משמעות השם

פריזמה היא מנסרה, שמצד אחד מכניסה ספקטרום של אור לבן ומצד שני יוצאים כל צבעי הקשת באופן מזוקק. כך, אנחנו לוקחים את כל משאבי התוכן ומפיקים מהם תוכן בצורה מדויקת ומותאמת.

Prezma

שנת הקמה: 2012

תחום פעילות: פלטפורמה שמאגדת מקורות מידע חברתיים

היקף גיוס: הון עצמי של 500 אלף דולר

אתר: prezma.com