סודהסטרים: רבעון שיא עם הכנסות של 132.4 מיליון דולר

‎ ‎יצרנית המערכות הביתיות להכנת משקאות קלים צופה לשנה הנוכחית צמיחה בהכנסות של 30%, ורווח נקי ‏Non GAAP‏ של 65 מיליון דולר‏

‎ עד לפני שנים מספר, כשמשקיעי טבע, ענקית הגנריקה הישראלית, כבר התרגלו לבשורות חיוביות בכל דוח רבעוני, נהוג היה לומר "בדרך הטבע", כדי להמחיש את ביצועיה החוזרים ונשנים שמפתיעים לטובה. השנים עברו, טבע כבר לא מפתיעה לטובה מדי רבעון (ויש שיגידו בעיקר מפתיעה לרעה), ואת מקומה כחברה שכמעט מדי רבעון מביאה בשורות חיוביות לציבור המשקיעים תפסה ‏SodaStream‏, מפתחת המערכות הביתיות להכנת משקאות קלים.

‏כבדרך הסודה, אם תרצו, סודהסטרים‏ שוברת מדי רבעון שיא של הכנסות (וברוב המקרים, שיא של רווח נקי), מעדכנת כלפי מעלה את תחזיותיה להמשך, ומוכיחה שוב ושוב כי דבר לא יעצור אותה, אפילו לא חברות "אלמוניות" כמו קוקה קולה או פפסיקו. לראיה, תוצאותיה לרבעון השני של השנה שפורסמו היום.

סודהסטרים, שנסחרת בנאסד"ק לפי שווי שוק של 1.2 מיליארד דולר, סיימה את הרבעון השני עם הכנסות של 132.4 מיליון דולר - צמיחה שנתית של 28.5%. ה-‏EBITDA‏ (רווח לפני הוצאות מימון, מס, פחת והפחתות) על בסיס ‏Non GAAP‏ עמד על 21 מיליון דולר, לעומת 13.6 מיליון דולר ברבעון המקביל.

‏‏שיפור זה חלחל לשורות התחתונות, והרווח הנקי על בסיס ‏Non GAAP‏ עמד על 15.8 מיליון דולר, לעומת 10.9 מיליון דולר ברבעון המקביל. החברה רשמה רווח נקי למניה של 74 סנט, לעומת 52 סנט ברבעון המקביל, כאשר קונצנזוס האנליסטים עמד על 57 סנט. דהיינו, החברה הכתה את תחזיות השוק, על שוק ועל ירך.

‏‏‎‎הפעילות בארה"ב צמחה ב-55%

‏‎‎דניאל בירנבאום, מנכ"ל החברה, הסביר בהודעתה כי הצמיחה הרבעונית נבעה, בין היתר, מהשקת פתרונות החברה בענקית הקמעונות האמריקאית וול מארט, ומהמשך גידול בפעילותה במערב אירופה. נכון לרבעון השני, יבשת אמריקה מייצרת 36% מההכנסות, מערב אירופה - 51%, ואסיה פסיפיק - 8%. כמו כן, ארה"ב ממשיכה להציג את קצבי הצמיחה הגבוהים ביותר - 55% מול 26% במערב אירופה, ו-9% באסיה פסיפיק.

‏‏על רקע תוצאות אלו, העלתה ‏סודהסטרים‏ את תחזיותיה להמשך השנה, והיא צופה כי הכנסותיה ב-2013 יעלו ב-30% (לעומת 27% לפי תחזית קודמת). את 2012 סיימה החברה עם הכנסות של 436.3 מיליון דולר, ולפי התחזית החברה תמכור השנה ביותר מחצי מיליארד דולר - מספר שאינו הולך ברגל - וליתר דיוק: 567.2 מיליון דולר. קונצנזוס האנליסטים, לשם ההשוואה, עומד על 558.5 מיליון דולר.

‏‏עוד צופה החברה כי ה-‏EBITDA‏ על בסיס ‏Non GAAP‏ יעמוד השנה על 84.3 מיליון דולר - צמיחה של 38% לעומת תחזית קודמת לצמיחה של 36%. הרווח הנקי על בסיס ‏‏Non GAAP‏ יעמוד על 65 מיליון דולר - צמיחה של 30% לעומת תחזית קודמת לצמיחה של 27%.

‏מניית ‏SodaStream‏ גמעה 30% מתחילת השנה, והיא נסחרת לפי מחיר של 58.32 דולר. בתחילת יוני, על רקע הגאות בשוקי ההון - ולפני שאלו התקררו קמעה - נסקה המניה למחיר שיא של 76.11 דולר, אך מאז כאמור איבדה 23%.‏‎ ‎‏