פדרל ריזרב: רכישות האג"ח ימשכו עד להתאוששות כלכלית

הפדרל ריזרב הותיר היום את הריבית על כנה, בשיעור אפסי ■ עוד נמסר בהודעה כי הסיכונים לכלכלה האמריקנית, בכללה שוק העבודה, נחלשו משמעותית

הפדרל ריזרב הותיר היום (ד') את הריבית על כנה, בשיעור אפסי, ולא פרסם הצהרות דרמטיות באשר למדיניות המוניטרית המרחיבה שהוא מנהיג מאז חודש ספטמבר 2012.

תוכנית ההקלה הכמותית השלישית, במסגרתה רוכש ה'פד' מדי חודש אג"ח בהיקף 85 מיליארד דולר, צפויה להמשך, כך לפי הודעת ה'פד' הערב, עד אשר יהיה ברור כי ההתאוששות הכלכלית חזקה מספיק. עוד נמסר בהודעה כי הסיכונים לכלכלה האמריקנית, בכללה שוק העבודה, נחלשו משמעותית, וכי הבנק מוכן להגביר או לצמצם את הרכישות בהתאם להתפתחויות הכלכליות. כמו כן, האינפלציה הנמוכה סומנה כאחד הסיכונים לכלכלה האמריקנית.

עם זאת, בהודעה נאמר כי הכלכלה האמריקנית התקדמה במחצית הראשונה של השנה בקצב "צנוע" (modest), לעומת "בינוני" (moderate), כפי שנאמר בעבר.

ברננקי, כמו גם בכירים נוספים בבנק, מדגישים רבות בתקופה האחרונה כי הרכישות צפויות להמשיך בתקופה הקרובה. עמדתם היא כי לא מתכוננת העלאת ריבית בתקופה הקרובה, גם אם יעד האבטלה יושג, של 6.5%.

מוקדם יותר החודש התפרסמו פרוטוקולי פגישת הריבית של ה'פד' מיוני, מהם עולה כי כמחצית מחברי ועידת השוק הפתוח של הפדרל ריזרב תומכים בסיום תוכנית ההקלה הכמותית של הבנק עוד השנה. עוד עולה מהפרוטוקולים כי בכירים רבים בבנק סבורים דווקא כי יש להמשיך עם הרכישות, בהיקף 85 מיליארד דולר בחודש, גם בשנת 2014. מספר בכירים אף ציינו כי להערכתם יש לעצור את הרכישות באופן מיידי.