בכיר בפד: זה לא הזמן להפחית את רכישות האג"ח

ג'יימס בולארד: "ועדת השוק הפתוח צריכה לראות עוד נתונים מאקרו-כלכליים במחצית השנייה של השנה לפני שתקבל החלטה בנושא"

ג'יימס בולארד, יו"ר שלוחת הפדרל ריזרב בסנט לואיס, טוען הערב (ו') כי אין זה הזמן להפחית את היקף רכישות האג"ח העומד על 85 מיליארד דולר בחודש. הסיבה: נתוני התעסוקה שפורסמו היום והראו ששוק העבודה אינו חזק מספיק.

"ועדת השוק הפתוח צריכה לראות עוד נתונים מאקרו-כלכליים במחצית השנייה של השנה לפני שתקבל החלטה בנושא", אמר בולארד בנאום שנשא הערב בבוסטון. הוא ציין כי התחזית היא אמנם לשיפור במצב הכלכלי, אולם "יש להמתין ולראות שהתחזית מתממשת".

נתוני התעסוקה הצביעו על יצירת 162 אלף משרות חדשות בלבד ביולי, בעוד אנליסטים ציפו ל-180 אלף משרות. שיעור האבטלה אמנם ירד ל-7.4% - שפל של 4.5 שנים - אך זאת בעיקר משום שאמריקאים רבים הפסיקו לחפש עבודה.

"ועדת השוק הפתוח לא צריכה לסגת מהמדיניות המוניטארית המרחיבה בסביבת אינפלציה נמוכה וכשהתחזית היא שהאינפלציה תיוותר נמוכה", הוסיף בולארד. הוא גם ציין שהסיכון הוא ש"הנסיגה מהמדיניות המרחיבה תהיה מוקדמת מדי ואז הסיכון לדפלציה יגבר".

בסקר שערכה סוכנות בלומברג לפני כ-10 ימים ימים סברו מחצית מ-54 כלכלנים שהשתתפו בסקר כי הפד יודיע על הפחתת רכישות האג"ח בהחלטת הריבית שתתקבל ב-18 בספטמבר.

הפד התחייב להמשיך ברכישות האג"ח עד ששיעור האבטלה יירד ל-6.5%. ועדת השוק הפתוח ציינה בישיבתה האחרונה כי יש שיפור מסוים בשוק העבודה, אולם האבטלה עדיין גבוהה.