מחרתיים: שיבושים בסניפי הבנק הבינלאומי ופאג"י

ארגון עובדי הבנק הבינלאומי ובנק פאג"י יקיים אסיפת הסברה ■ הבנק הבינלאומי: "ביום חמישי השבוע יהיו כל סניפי הבנק הבינלאומי פתוחים לקהל. כ-900 המנהלים ומורשי החתימה יגיעו לסניפים ולמטה"

מחרתיים, יום ה', יחולו שיבושים בסניפי הבנק הבינלאומי ובנק פאג"י ליום אחד. כך הודיע היום (ג') ועד העובדים בבנק. בשעה 10:30 מחרתיים יקיים ארגון העובדים אסיפת הסברה בביתן 10 בגני התערוכה, בה צפויים להשתתף כ-1,500 עובדים.

במהלך האסיפה לא ניתן יהיה לבצע פעולות בנקאיות כלל נוכח היעדרות הפקידים ונוכח הנחיית ועד המנהלים ומורשי החתימה לחבריו, שאינם שובתים, שלא לבצע את עבודת הפקידים.

נזכיר כי בסוף אפריל הכריזה ההסתדרות על סכסוך עבודה בבנק הבינלאומי עקב עומס עבודה חריג, אי הסכמת הנהלת הבנק להאריך ב-5 שנים את ההסכמים הקיבוציים בבנק וכן על רקע התנהלות ההנהלה שיש בה כדי להצר את צעדי ארגון העובדים, בין היתר על-ידי צנזור ואי-הפצת חוזרי הארגון. מאז פרץ הסכסוך, נקטו העובדים בפעולות ארגוניות שונות שכללו השבתות נקודתיות של סניפים ומחלקות לצורך אסיפות הסברה מקומיות.

חנוך ליבנה, יו"ר ארגון עובדי הבנק הבינלאומי ובנק פאג"י, ציין כי "ברור לנו שיש להסלים הפעולות הארגוניות וזאת על רקע התעקשות נציגי ההנהלה בהנחייתו של צדיק בינו לא לנהל מו"מ אמיתי אלא ניסיון להכתיב לוועד העובדים 'איך צריך להתנהג'. נציגי ההנהלה מודיעים אף מעת לעת כי הם מוכנים או מבטלים מוכנותם לנהל מו"מ בנושאים שונים, כאילו עצם הזכות לניהול מו"מ היא החלטה חד צדדית של ההנהלה. כנראה שהצעדים הארגוניים שננקטו עד כה במשורה וכן תבוסות תקופתיות בבית הדין אינם מהווים מסר ברור להנהלה שהתנהלותה בריונית".

מהבנק הבינלאומי נמסר בתגובה: "ביום חמישי השבוע יהיו כל סניפי הבנק הבינלאומי פתוחים לקהל. נציין כי למרות הודעת ועד הפקידים על האסיפה המתוכננת יגיעו כ-900 המנהלים ומורשי החתימה לסניפים ולמטה הבנק ויעניקו שירות לקהל הלקוחות. כמו כן אתר האינטרנט של הבנק יפעל כרגיל. הנהלת הבנק מצרה על צעדי הוועד, במיוחד לאור תנאי העסקה מהטובים במשק מהם נהנים פקידי הבנק, הכוללים העלאה קבועה של 5.8% בשכר מדי שנה, בונוס שנתי, קביעות בעבודה והטבות רבות נוספות".